Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 16-06-2018 17:33:10 Onderwerp: |
|
|
De foto die ik heb van in Wellen is ongeveer een 8tal jaar oud.
Ik weet wel niet als die toen verkocht is, hij had er meerdere te koop.
Foto kan ik helaas niet plaatsen, maar kan hem wel via email versturen.
Stuur je email maar via pb. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 17-06-2018 14:55:42 Onderwerp: |
|
|
Hemi, Blij dat de Vedette het intussen terug goed doet en het is idd een prachtstuk, waaw!
Gelieve wel om het forum overzichtelijk te houden niet telkens het voorgaande antwoord te quoten in je reply. |
|
Terug naar boven |
|
|
Hemi Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 02 Mei 2018 Berichten: 11
|
Geplaatst: 20-06-2018 23:00:44 Onderwerp: |
|
|
bedankt daytona,
Ik vermoed dat ik dus gewoon antwoord moet gebruiken ipv quote,sorry dus. ik ben niet echt vertrouwd met het forum gebruik,vandaar.
Het probleem is blijkbaar nog niet helemaal opgelost want sinds gisteren verkoopt hij kuren.
Eerst liep hij goed...dan begon hij te stotteren,en wat later terug heel de tijd goed.
Echter deze middag kreeg ik hem amper in gang en kwam hij gewoon niet op toeren.
Zou het kunnen dat de nieuw geplaatste condensater ( zelfde afm,diameter,maar andere partnr)de boosdoener is?
Of speelt de ontstekingsspoel met mijn voeten?
Kan jij mij soms vertellen op hoeveel mm de voorontsteking moet staan en welke type bougie er juist hoort in te zitten? |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 24-06-2018 18:23:47 Onderwerp: |
|
|
Ben je echt zeker dat er nergens een van de draadjes in de ontsteking door zijn isolatie heen zit en zo nu en dan de kans krijgt om in kortsluiting te gaan? Enne... ik merk nu op de foto dat er dus zo'n bougiekop met metalen omhulsel op zit... die zijn zéér vaak oorzaak van problemen en dat wordt ook zéér dikwijls over het hoofd gezien. Ik zou toch maar ook eens proberen met een andere. |
|
Terug naar boven |
|
|
Superia Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 132
|
Geplaatst: 27-06-2018 11:26:57 Onderwerp: |
|
|
Check ook zeker eens of je ontstekingsplaat goed vaststaat. Tijdje geleden ook voorgehad met een Berini met Bosch ontsteking. Rijden begon heel vlotjes, na een tijd steeds minder. Ontsteking nagekeken en toen bleek dat de ontstekingsplaat niet goed vaststond: ontstekingspunt wijzigde dus de hele tijd. Terug goed vastgezet en volledig opgelost! _________________ Superia Superieur!
www.superiabromfietsen.be |
|
Terug naar boven |
|
|
Birdmen Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 32 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 27-06-2018 22:57:20 Onderwerp: |
|
|
Laatst 3 nieuwe, slechte originele Bosch condensatoren gehad.
Ik vond het al niet normaal want de Kontaktpunten vonkten als vuurwerk.
30 Km verder was de eerste om zeep, 8 dagen er na de 2de.
Nu heb ik condensatoren van Bremi in vervanging gekregen en die doen het goed.
Gr. Birdmen |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 28-06-2018 12:28:37 Onderwerp: |
|
|
@ Birdmen : waren dat nieuwe of nog nieuwe oude condensators uit oude stock?
Met oude nieuwe heb ik ook wel eens problemen mee gehad, die wil ik gratis nog niet!
Er zijn er veel die klagen over de hedendaagse nieuwe verkrijgbare Bosch condensatoren.
Heb er al vele vervangen van Bosch voor te solderen (van JMPB of Kreidlerparts kort en lang model), alle met succes zonder overmatig te vonken tussen de contactpunten.
Volgens mij zit het probleem bij het solderen, het moet met de juiste wattage soldeerbout snel en krachtig gebeuren en achteraf snel afkoelen met luchtdruk anders is de kans groot dat de condensator al defect is vooraleer hij getest kan worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 28-06-2018 16:03:14 Onderwerp: |
|
|
Dat is waar, zo heb ik vroeger in de electronica-lessen ook geleerd dat je een ELCO (ook een condensator dus) nooit te lang mag laten opwarmen bij het solderen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Birdmen Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 32 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 28-06-2018 23:45:35 Onderwerp: |
|
|
Het waren nieuwe condensors.
Bosch, maar zonder iets in de condensor gegrift.
Ja, dat weet ik, zo kort mogelijk opwarmen met een soldeerbout van 30w en
afkoelen. Ik soldeer al eeuwen aan electronica.
Bij die condensors van Beru komt wel niet voor, zelfde man en bout.
Hoeveel µf is eigenlijk een condensator van Flandria?
Gr. Birdmen |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 29-06-2018 12:01:37 Onderwerp: |
|
|
Geen idee van de capaciteitswaarde, maar het originele type condensator is de LMKO 1 Z 1 Z (Bosch dus) Mss is in bepaalde catalogen wel meer info te vinden hierover? Ik weet wel dat men bij het omzetten naar batterij-ontsteking een capaciteitswaarde opgaf van tussen de 0.15 en 0.19 µf. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 29-06-2018 19:11:25 Onderwerp: |
|
|
Dat zijn de oudere Bosch condensatoren die je opgeeft Daytona.
De recentere condensatoren van Bosch 1-237-330-035 (kort model) zat rond de 0,25 µf dacht ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 01-07-2018 22:57:19 Onderwerp: |
|
|
Het type dat ik opgaf is het type dat opgegeven staat in originele Flandria-papieren uit 1973. Kan natuurlijk zijn dat men dit achteraf heeft gewijzigd of dat die types bij Bosch uit productie werden gehaald. |
|
Terug naar boven |
|
|
|