Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Flandria vedette servo-matic
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jaro77
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 16-06-2018 17:33:10    Onderwerp: Reageren met citaat

De foto die ik heb van in Wellen is ongeveer een 8tal jaar oud.
Ik weet wel niet als die toen verkocht is, hij had er meerdere te koop.
Foto kan ik helaas niet plaatsen, maar kan hem wel via email versturen.
Stuur je email maar via pb.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1137

BerichtGeplaatst: 17-06-2018 14:55:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Hemi, Blij dat de Vedette het intussen terug goed doet en het is idd een prachtstuk, waaw!

Gelieve wel om het forum overzichtelijk te houden niet telkens het voorgaande antwoord te quoten in je reply. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Hemi
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 02 Mei 2018
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: 20-06-2018 23:00:44    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt daytona,
Ik vermoed dat ik dus gewoon antwoord moet gebruiken ipv quote,sorry dus. ik ben niet echt vertrouwd met het forum gebruik,vandaar.
Het probleem is blijkbaar nog niet helemaal opgelost want sinds gisteren verkoopt hij kuren.
Eerst liep hij goed...dan begon hij te stotteren,en wat later terug heel de tijd goed.
Echter deze middag kreeg ik hem amper in gang en kwam hij gewoon niet op toeren.
Zou het kunnen dat de nieuw geplaatste condensater ( zelfde afm,diameter,maar andere partnr)de boosdoener is?
Of speelt de ontstekingsspoel met mijn voeten?
Kan jij mij soms vertellen op hoeveel mm de voorontsteking moet staan en welke type bougie er juist hoort in te zitten?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1137

BerichtGeplaatst: 24-06-2018 18:23:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben je echt zeker dat er nergens een van de draadjes in de ontsteking door zijn isolatie heen zit en zo nu en dan de kans krijgt om in kortsluiting te gaan? Enne... ik merk nu op de foto dat er dus zo'n bougiekop met metalen omhulsel op zit... die zijn zéér vaak oorzaak van problemen en dat wordt ook zéér dikwijls over het hoofd gezien. Ik zou toch maar ook eens proberen met een andere.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Superia
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 132

BerichtGeplaatst: 27-06-2018 11:26:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Check ook zeker eens of je ontstekingsplaat goed vaststaat. Tijdje geleden ook voorgehad met een Berini met Bosch ontsteking. Rijden begon heel vlotjes, na een tijd steeds minder. Ontsteking nagekeken en toen bleek dat de ontstekingsplaat niet goed vaststond: ontstekingspunt wijzigde dus de hele tijd. Terug goed vastgezet en volledig opgelost!
_________________
Superia Superieur!

www.superiabromfietsen.be
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Birdmen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 32
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 27-06-2018 22:57:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Laatst 3 nieuwe, slechte originele Bosch condensatoren gehad.
Ik vond het al niet normaal want de Kontaktpunten vonkten als vuurwerk.
30 Km verder was de eerste om zeep, 8 dagen er na de 2de.
Nu heb ik condensatoren van Bremi in vervanging gekregen en die doen het goed.

Gr. Birdmen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jaro77
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 28-06-2018 12:28:37    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Birdmen : waren dat nieuwe of nog nieuwe oude condensators uit oude stock?
Met oude nieuwe heb ik ook wel eens problemen mee gehad, die wil ik gratis nog niet!
Er zijn er veel die klagen over de hedendaagse nieuwe verkrijgbare Bosch condensatoren.
Heb er al vele vervangen van Bosch voor te solderen (van JMPB of Kreidlerparts kort en lang model), alle met succes zonder overmatig te vonken tussen de contactpunten.
Volgens mij zit het probleem bij het solderen, het moet met de juiste wattage soldeerbout snel en krachtig gebeuren en achteraf snel afkoelen met luchtdruk anders is de kans groot dat de condensator al defect is vooraleer hij getest kan worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1137

BerichtGeplaatst: 28-06-2018 16:03:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is waar, zo heb ik vroeger in de electronica-lessen ook geleerd dat je een ELCO (ook een condensator dus) nooit te lang mag laten opwarmen bij het solderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Birdmen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 32
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 28-06-2018 23:45:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Het waren nieuwe condensors.
Bosch, maar zonder iets in de condensor gegrift.
Ja, dat weet ik, zo kort mogelijk opwarmen met een soldeerbout van 30w en
afkoelen. Ik soldeer al eeuwen aan electronica.

Bij die condensors van Beru komt wel niet voor, zelfde man en bout.
Hoeveel µf is eigenlijk een condensator van Flandria?

Gr. Birdmen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1137

BerichtGeplaatst: 29-06-2018 12:01:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen idee van de capaciteitswaarde, maar het originele type condensator is de LMKO 1 Z 1 Z (Bosch dus) Mss is in bepaalde catalogen wel meer info te vinden hierover? Ik weet wel dat men bij het omzetten naar batterij-ontsteking een capaciteitswaarde opgaf van tussen de 0.15 en 0.19 µf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jaro77
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 29-06-2018 19:11:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zijn de oudere Bosch condensatoren die je opgeeft Daytona.
De recentere condensatoren van Bosch 1-237-330-035 (kort model) zat rond de 0,25 µf dacht ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1137

BerichtGeplaatst: 01-07-2018 22:57:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Het type dat ik opgaf is het type dat opgegeven staat in originele Flandria-papieren uit 1973. Kan natuurlijk zijn dat men dit achteraf heeft gewijzigd of dat die types bij Bosch uit productie werden gehaald.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum