Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bartbusje Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 21-04-2018 18:07:13 Onderwerp: Aspen of niet? |
|
|
Ik las op dit forum al een onderwerp van het jaar 2012 over de Aspen 2takt benzine. Zijn er ondertussen al wat meer ervaringen? Zo lees ik op het WWW over dichtingen die gaan lekken na verloop van tijd. Kunnen de motorbouwers/gebruikers op dit forum dit bevestigen of niet?
Alvast bedankt!
Bart |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 22-04-2018 15:45:33 Onderwerp: |
|
|
Het is het eerste wat ik hoor over aspen die schade zou berokkenen aan dichtingen. Denk dat gewone benzine die te lang blijft staan in een carburator of motorblok veel meer schade toebrengt en ik kan het weten: brandstofpomp op mijn Laverda is stukgegaan door te lang stilstaan met loodvrije benzine er in... |
|
Terug naar boven |
|
|
flandriaboys Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 22-04-2018 18:16:51 Onderwerp: |
|
|
rij al jaren op aspen 2 , en nergens een probleem mee gehad. |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 28-04-2018 20:09:40 Onderwerp: |
|
|
Rij al enkele jaren op Aspen, geen problemen tot nu toe. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
bartbusje Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 30-04-2018 17:36:03 Onderwerp: Aspen of niet? |
|
|
Bedankt voor de feedback!
Toevallig staat er in het Nederlandse magazine "Bromfiets" deze keer een artikel over deze benzinesoort. Hierin refereert men ook naar het feit dat dichtingen kunnen gaan lekken bij afwisselend gebruik van alkylaatbenzine en zelf gemengde benzine. Dit heeft te maken met het feit dat er in de alkylaatbenzine geen aromaten meer zitten. Het advies dat gegeven wordt is om na een motorrevisie, waarbij alle rubberen dichtingen vervangen zijn, uitsluitend met eenzelfde benzinesoort te rijden. Voor onze gezondheid en het milieu is dit best alkylaatbenzine. |
|
Terug naar boven |
|
|
danny Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 12-05-2018 20:52:59 Onderwerp: aspen of niet |
|
|
inderdaad in bromfiets sta er iets over apen, een deel hebben ze gelijk in anderdeel totaal fout , ik rij al jaren op aspen en ik meng zelf ik gebruik 5liter aspen en 100cc 2tt olie van still, nog nooit een probleem gehad |
|
Terug naar boven |
|
|
|