Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Flandria AFA073 1974

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> How To's?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DimiT
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 29 Jun 2017
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-01-2018 17:18:40    Onderwerp: Flandria AFA073 1974 Reageren met citaat

Hallo,

Ik rij sinds een tijd rond op een AFA037. De brommer is volledig origineel tot aan de lak aan toe. Er zijn echter wel een paar dingen die ik nog wil verbeterd zien!
Ik heb bijvoorbeeld geen KM teller in lijn lamp, maar er is wel een holte voor eentje in te steken. Ik zou deze dan ook graag willen kopen. En misschien nog wat extra onderdelen Of een instructieboekje voor Flandria.
Zijn er ergens sites of plaatsen waar ik onderdelen van Flandria kan kopen, buiten de beurzen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Dimitiri
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 07-01-2018 10:29:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Denk niet dat er veel sites Flandria onderdelen aanbieden.
Er is er 1tje in Nederland, maar allemaal onderdelen voor schakelbrommers.
Via deze site zal je wel info krijgen welk merk en type je juist nodig hebt.
Is er een aansluiting voorzien voor een km tellerkabel op je motorblokje ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 08-01-2018 11:31:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Een AFA037 heeft standaard geen km teller. Het blok zal daarvoor ook niet voorzien zijn. Je zou eventueel een telleraandrijver in het voorwiel kunnen monteren. Ik denk dat in de naaf zelfs al een gaatje is voorzien.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 08-01-2018 18:05:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Het probleem is ook dat de kilometerteller dezelfde is als in oa een Honda Camino, dus je kan in die richting zoeken, maar gezien Camino's ook al zo gegeerd zijn, zal het mss iets moeilijker gaan. Op beurzen kom je ook wel vaak zulke tellers tegen. Je zult idd een monoblokje nodig hebben om in het het voorwiel te plaatsen en ik geloof wel dat eentje zoals in een camino ook past, doch mogelijks is een aanpassing nodig aan het gat (groter maken of een aangepast ringetje monteren zodat het monobloc goed gecentreerd zit).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> How To's? Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum