Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
magura Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 123
|
Geplaatst: 30-12-2017 09:11:25 Onderwerp: |
|
|
in welk type flandria zit er een motorblok met nr 3020? , oud type met olievuldop tegen de cylinder met geforceerde koeling . |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 01-01-2018 18:14:16 Onderwerp: |
|
|
Zijn er slijtagesporen van motorplaten op het linker carterdeksel?
Ik vermoed van een King. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
magura Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 123
|
Geplaatst: 01-01-2018 20:38:47 Onderwerp: |
|
|
2 slijtage groeven zijn er nl: vanboven op het carterdeksel en op het deksel van de geforceerde koeling |
|
Terug naar boven |
|
|
magura Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 123
|
Geplaatst: 01-01-2018 20:45:45 Onderwerp: |
|
|
zal wel van een king zijn , de schade aan het deksel komt waarschijnlijk van het startpedaal en het bovenste van de afschermplaat, bedankt voor de tip! |
|
Terug naar boven |
|
|
marco1970 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 05 Mei 2018 Berichten: 6
|
Geplaatst: 24-05-2018 10:53:37 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand van wat voor flandria een motorblok komt met motornummer 109120 type 1020 het is met een geforceerde koeling.
Ik heb hem gekocht voor mijn parisienne te hangen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 24-05-2018 11:44:31 Onderwerp: |
|
|
Als het motortype begint met een 1 kwamen die meestal uit Frankrijk.
Soms staan er zelfs 2 motortypes op het plaatje bvb 1020 ou 4020.
Waarbij de 4 staat voor 4 vitesse. Waar dan de 1 voor staat weet ik niet. Misschien begrensde versie? _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 24-05-2018 19:06:53 Onderwerp: |
|
|
Of uit Nederland.
Heb al een aantal blokken waaronder de 1321 (Nederlandse record) omgebouwd naar Belgische normen.
Die blokken begonnen allemaal met "1" en hadden de genepen cijlinder, cilinderkop 6,5kg, trage versnellingsbak en de kleine encarwi carburator.
Niet hetzelfde maar kortbij, motornummer 1021 is van een flandria parisienne oud model. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 13-09-2018 18:11:24 Onderwerp: |
|
|
Nog een paar om toe te voegen:
6481 - Daytona 4
6471 - Indiana 4
6478 - Record 4
7478 - Scrab 4
7479 - Imola 6
7684 - Imola 6M
7689 - Jumper 6
7664 - Jumper 6M
7599 - Texas 4 |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 13-09-2018 20:36:45 Onderwerp: |
|
|
Mooie reeks Daytona.
Gaat het hier om fabrieksgegevens of om brommers die in bezit zijn?
In geval van het laatste, kan het mss bij sommige niet 100% correct zijn als het origineel motorblok ooit eens verwisselt is geweest.
Wat wel eens gebeurde voor al dan niet sneller te kunnen rijden |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 13-09-2018 21:34:56 Onderwerp: |
|
|
Komt van originele documenten waarop bij elk model nog enkele specifieke gegevens worden vermeld zoals tandwielverhouding, type cilinder, carb, enz... |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 13-09-2018 22:22:34 Onderwerp: |
|
|
Dan is bij deze het bewijs geleverd dat in de hoekige blokken bij de motorfiets uitvoering altijd de grote krukas origineel gemonteerd zit.
Dat de carters origineel aangepast zijn dmv groter frezen voor de grotere kruk-wangen.
7664 en 7684
6478 is in ieder geval vierkant blok, begrensd gietijzeren cilinder 45 per uur met kleine encarwi carburator met 12-32T volgens mijn originele record 4 uit 1975. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 14-09-2018 21:46:51 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je dan dat het laatste cijfer (4 dus) staat voor een blok met grote krukaswangen?
Klopt trouwens wat je zegt over de Record 4, voorts staat er nog bij cilinder 177060 (begrensde cilinder met gasdraad), cilinderkop 177030 (ook de trage cilinderkop dus, de 177050 is de snellere versie (verhoogde compressie)), zuiger 477105 en nummer van de rubberen raccordbuis tussen luchtfilter en carb: 477052. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 16-09-2018 20:20:48 Onderwerp: |
|
|
Dat weet ik niet of het laatste cijfer "4" staat voor de blokken met grote krukaswangen.
Ik heb blok 7684 (6vit.) liggen, en daar zit zo een grote krukas in.
Blok 7664 (6vit.) heb ik niet meer, maar daar zat in ieder geval ook zo een grote krukas in.
Had wel gedacht dat deze blokken van motorfietsen afkomstig zijn (M - versie), maar heb nooit geweten van welke modellen.
Nu wel, en is mijn vermoeden bevestigd dank zij jou originele documenten .
Klopt, mijn record 4 heeft ook de trage cilinderkop MZ 7030. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 19-09-2018 11:33:13 Onderwerp: |
|
|
Awel kijk, ben blij dat ik er tenminste één iemand mee geholpen heb. |
|
Terug naar boven |
|
|
steven Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 17 Dec 2018 Berichten: 1
|
Geplaatst: 18-12-2018 15:49:05 Onderwerp: motortype 4900 |
|
|
het iedereen, ben van plan mij een flandria aan te schaffen, onderaan het blok staat het nr 4900 is dit bekend? mvg |
|
Terug naar boven |
|
|
|