Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Flandria-King rubbers treed planken

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Restauratieverslagen/Projecten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 535

BerichtGeplaatst: 24-07-2013 19:08:19    Onderwerp: Flandria-King rubbers treed planken Reageren met citaat

Is er iemand die mij kan zeggen,welke soort lijm de beste is om de rubbers op de treed planken te kleven van het type FL-King?
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 25-07-2013 12:02:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaas, ik heb ook vanalles geprobeerd en eigenlijk niets gevonden dat me kon overtuigen. Het gaat niet met tec7 noch fix all, en heb nog enkele lijmen getest, maar aan het rubber wil gewoon niets deftig hechten. Uiteindelijk heb ik in de replicamatten gaten geponst op de plaatsen waar de gaten ook in de treeplanken zitten en met bollekopbouten de treerubbers vast gezet. Dit in combinatie met loc-tite lijm speciaal voor rubber. Die lijm hecht wel, maar toch kan je met weinig moeite de rubbers weer lostrekken. De rubbers enkel met deze lijm vasthechten vond ik dan ook niet bevredigend.

Ik hoop nog steeds een keer een set originele rubbers met de nopjes te vinden.

En als er iemand haarfijn kan zeggen met welke lijm (merk en type) je wel een afdoend resultaat bekomt dan koop ik graag een nieuwe set rubbers om ze te verlijmen zonder de schroeven.

Dus ik ben ook zeer benieuwd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daniel king
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 23 Aug 2013
Berichten: 1
Woonplaats: in de stille kempen op de purper hei

BerichtGeplaatst: 11-09-2014 09:01:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste, mij hebben ze de volgende tip gegeven, al heb ik deze zelf nog niet getest!

"voor ze te plakken best met silicone soudal transparant azijnzuur dus niet overschilderbare silicone"

Mvg D
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 16 Okt 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 11-09-2014 20:11:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer eens lijm, waar ze koerstubes mee lijmen.
Continental (is zo een pot met een borsteltje). (+- 12 Euro)
Ik kan U verzekeren, dat plakt he Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 12-09-2014 21:33:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Eerst moet je weten van welke soort rubber die immitatie rubbers gemaakt zijn. Pas dan kan je er de juiste lijm bij zoeken. Er bestaat zoiets als koud vulcaniseren. Op mijn werk worden rvs aandrijfrollen gebruikt in transportbanen die ook met rubber zijn beplakt en geloof mii dat zit daar erg vast op. Het bedrijf die dat voor ons maakt zit in Tilburg. Als ik er weer eens kom zal ik hem eens uithoren. Smile
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
bartbusje
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 10 Jan 2016
Berichten: 55

BerichtGeplaatst: 07-08-2017 13:39:40    Onderwerp: lijmen treeplankrubbers Reageren met citaat

Even een oud topic omhoog brengen omdat ik nu ook nog hoor dat sommigen niet weten met welke lijm ze deze namaakrubbers kunnen kleven...

Ik heb dit WE de (namaak) treeplankrubbers van mijn King op de treeplanken gekleefd. Dat gaat prima met Soudal Fix All Utra Tack SMX Hybrid Polymer.
Aanbrengen in enkele "dotjes" met de siliconenspuit, aanduwen en laten drogen. Zit muurvast! Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Restauratieverslagen/Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum