Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

oldtimerplaat of gewone plaat

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Cafe Claeys
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TOM
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 30 Okt 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 02-11-2016 09:56:31    Onderwerp: oldtimerplaat of gewone plaat Reageren met citaat

Weet iemand het verschil tussen een oldtimerplaat en een gewone voor bromfietsen?
Dit is het antwoord van mijn verzekeraar:

1) Wenst u een oldtimer-plaat of een gewone nummerplaat?
- Oldtimerplaat: kunnen we niet online aanvragen en moet u zelf langsgaan naar een DIV-kantoor. Dit met uw formulieren en met vignetten die we u per post opsturen. De volgende dag komt de postbode dan langs met uw plaat.
- Gewone nummerplaat: kunnen we wel online aanvragen en zal de volgende dag door de postbode bij u thuis worden afgegeven.
2) Een verschil tussen de 2 is er anders NIET, dus geen verschil in premie, beperkingen,…. Totaal niets. Enkel een verschil bij digitale aanvraag tov zelf naar een DIV kantoor gaan.

Aan u de keus.

Waarom maken ze dan twee soorten platen???
Zouden bromfietsen in de toekomst naar de keuring moeten???

Weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
magura
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 123

BerichtGeplaatst: 06-11-2016 08:07:10    Onderwerp: Reageren met citaat

een voertuig ingeschreven met oldtimerplaat mag je niet gebruiken voor woon- werk verkeer of beroepsdoeleinden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
TOM
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 30 Okt 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 13-11-2016 21:55:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Het woon werkverkeer is afhankelijk van het soort verzekering maar heeft niets met de plaat te maken. Ik heb een oldtimer met gewone plaat maar met een oldtimerverzekering waar ik ook geen woon werkverkeer mee mag doen.
Iemand voor zijn bromfietsen al nummerplaten aangevraagd met een bouwjaarattest??
Er kan enkel een gewone plaat online aangevraagd worden door de verzekeraar. Om een o-plaat te bekomen moet men blijkbaar zelf naar de DIV gaan.
Iemand ervaring mee ?? Of heb ik een verkeerde verzekeraar?
Blijkbaar kan je bij de DIV ook maar maximum 2 platen per dag afhalen.
Heb ik er net drie nodig natuurlijk! Kan ik twee maal gaan aanschuiven.
Iemand een idee of de bouwjaarattesten van de BFOV onbeperkt geldig blijven?
Heb hier nog een zestal flandria's waarvoor ik die zou aanvragen maar deze zullen nog niet ingeschreven worden.

Veel vragen en hopelijk ook enkele antwoorden.
Voor de rest geen problemen
Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Cafe Claeys Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum