Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
NanTom Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 14 Sep 2012 Berichten: 27 Woonplaats: Londerzeel
|
Geplaatst: 21-07-2016 11:13:56 Onderwerp: Bing 1/15/35 welke sproeier ? |
|
|
Een paar vraagjes, gisteren een ritje gedaan met de Rally (4,3 Pk - 3 Vit)
Na een tussenstop (pintje drinken) kreeg ik hem niet meer aan de gang.
Ik had gelukkig een reserve bougie en sleutel bij de hand en probleem was vlug opgelost. De bougie was zwaar zwart aangeladen.
1) Klopt het dat dit komt door een te rijk mengsel ?
2) De sproeier die er in zit is een 66
3) Ik heb ergens gelezen dat een 70 een inloopsproeier is en later overschakelen naar een 68, klopt dat ?
4) Er zat wel geen rubber dichtingsring op de sproeier waardoor die toch ruim 1 mm dieper komt te zitten, kan dit de oorzaak zijn ?
5) Welke sproeier moet ik nu gebruiken ?
Ik weet het heel veel vragen, maar voor de kenners onder jullie zal dit wel geen probleem zijn denk ik...alvast bedankt |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 21-07-2016 20:35:20 Onderwerp: |
|
|
Er hoort een 68 sproeier in.
Ctl ook even de stand van de gasnaald: De clip hoort in de 2e inkeping van boven af gezien.
Naald hoger plaatsen is rijker mengsel, 3e of 4e stand.
Naald lager plaatsen is armer mengsel, 1e stand.
Meet ook eens de totale lengte van de naald. Dit moet of 33 of 36 mm zijn.
Andere mogelijkheid is een lekke vlotter of versleten vlotternaald zodat je te veel benzine krijgt.
Veel succes. |
|
Terug naar boven |
|
|
NanTom Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 14 Sep 2012 Berichten: 27 Woonplaats: Londerzeel
|
Geplaatst: 22-07-2016 10:40:51 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, ik ga dit WE alles eens nakijken... |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 25-07-2016 17:36:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb in de meeste van mijn Flandria's die met zo'n Bing zitten, een 70 sproeier zitten. 66 vind ik nogal aan de lage kant, tenzij het hier natuurlijk gaat om een Nederlandse uitvoering van de brommer in kwestie. Nu is het wel zo dat op zo'n ritje vaak wordt halt gehouden en dat de brommer dus veel op ralentie draait. Als je naaldstand dan iets te hoog is of je naald en/of naaldsproeier is ingesleten, dan krijg je op dat moment telkens met een te rijk mengsel te maken. Ik zou me dus vooral daarop focussen. chris gaf het ook al aan en kan hem enkel bijtreden. Het kan natuurlijk ook dat in je uitlaat stilaan wat onverbrande olie zit opgehoopt. Check voor de zekerheid ook maar eens het achterste stuk van je einddemper op eventuele verstopping. Je bougie moet uiteraard ook aan de juiste warmtegraad beantwoorden. |
|
Terug naar boven |
|
|
|