Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Tornado en Rally

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Wie ben ik?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lowie
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 19 Apr 2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 23-05-2016 18:43:25    Onderwerp: Tornado en Rally Reageren met citaat

Goedenavond beste liefhebbers,

Ik heb geen ervaring met fora en al evenmin met brommers. Maar desalniettemin hier mijn poging tot een duidelijk relaas.

Mijn naam is Lowie en heb in Maart een Flandria Tornado en Rally gekocht.
Beide zijn van 1970 en beide reden en waren "volledig herdaan en nagezien" toen ik ze kocht (foto's zal ik nog apart posten, want ben er nog niet aan uit hoe dit moet).

Ik ben heel gelukkig met mijn aankoop en verlang al om in de zon een rondrit te maken met mijn vriendin (die wonderbaarlijk genoeg grote fan is van de Rally).

Nu heeft de Tornado heel snel de geest gegeven (na 5 ritjes), daar de verkoper geen pistonborgveren had gestoken om de pistonpen vast te zetten. Bijgevolg is mijn cilinder volledig kapot en is mijn piston ook gebroken. Nu ben ik op zoek naar iemand die mij zou kunnen helpen aan een cilinder en een piston die niet naar de vaantjes zijn.

Met een vriendelijke groet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lowie
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 19 Apr 2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 24-05-2016 07:53:24    Onderwerp: Foto's Reageren met citaat

Hieronder een link naar de foto's (hopelijk werkt dit).

http://s1228.photobucket.com/user/Lowie_Vanhalst/library/Flandria
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 24-05-2016 12:30:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Lowie, spijtig te horen van die breuk, maar mss is de cilinder nog bruikbaar als de sporen op het loopvlak niet té diep zijn? Mss kan je met een overmaat zuiger van 40.55mm het nog trachten te redden zonder een andere cilinder te moeten kopen. Op voorwaarde natuurlijk dat jou cilinder nog op zijn originele boring van 40mm staat en dat hij dus nog te herboren is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lowie
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 19 Apr 2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 07-06-2016 10:33:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Daytona,

Bedankt voor je antwoord. Wat gezocht naar zo'n overmaat, maar dit levert niet echt veel op. Enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?
Heb wel al een piston van 41mm gevonden van Sachs, maar weet niet of dit zal passen (http://www.rnmotor.eu/sachs-parts/cylinderpiston/piston-sachs-41-mm.html).
Mijn collega die veel ervaring heeft betreffende brommers/motoren is aan het kijken of het zou lukken om uit te boren met een overmaat, maar hij vreest dat de cilinder ietwat teveel zal uitgesleten zijn.
Of mogen hier andere pistons in die nog groter zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Wie ben ik? Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum