Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Start onmiddellijk maar...

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lgo
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 11 Jan 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 11-01-2016 14:55:24    Onderwerp: Start onmiddellijk maar... Reageren met citaat

Volledig nieuw in de Flandria-wereld kochten mijn zoon en ik héél recent een Gigi.
De mobylette start meteen en rijdt heel soepel en vlot.
Alleen... wanneer je de motor op de staander start, valt deze onmiddellijk stil wanneer je de mobylette van de staander duwt of... wanneer je de achterrem aanhaalt.
Met een 'vliegende' start, rijdt de motor goed en vlot; zolang je niet tot volledige stilstand komt...
Hoe kan ik dit aanpakken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 12-01-2016 07:18:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is een gekend fenomeen bij deze blokjes. Je kan de veertjes versterken in de koppeling, maar het is geen eenvoudig werkje. Wat je in elk geval best niet doet, is de brommer met flink ronddraaiend achterwiel van de staander gooien, want op den duur riskeer je breuk in de versnellingsbak Exclamation
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lgo
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 11 Jan 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 12-01-2016 15:30:57    Onderwerp: @Daytona Reageren met citaat

Is dat een dure ingreep, mocht ik het laten uitvoeren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NanTom
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 14 Sep 2012
Berichten: 27
Woonplaats: Londerzeel

BerichtGeplaatst: 13-01-2016 11:08:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben geen expert, maar kan verkeerde olie ook niet veroorzaken dat de koppelingsplaten plakken ? Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 14-01-2016 00:22:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Andere olie kan je altijd proberen, maar ik heb zelf in het verleden al genoeg 'geprobeerd' met de juiste olie. De originele olie voor die blokjes is 'Total fluide F', maar die olie bestaat niet meer. Ik heb vroeger nog gebeld naar iemand bij Total zelf. Die vriendelijke mens heeft toen voor mij uitgezocht dat die Total Fluide F eigenlijk gewoon overeen kwam met wat men heden ten dage als ATF benoemt (automatic transmission fluid ofte 10W10), maar zelfs toen ik die olie langdurig op een 'probleemblok' uittestte, merkte ik geen verbetering.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 15-01-2016 12:52:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien een idee om zo'n batch sterkere veren te laten maken?
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum