Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bertolli Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 12 Feb 2012 Berichten: 43
|
Geplaatst: 27-05-2015 20:55:58 Onderwerp: |
|
|
ik heb nog wel een wiel liggen voor een sp 837 |
|
Terug naar boven |
|
|
ed superman Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 13 Jan 2013 Berichten: 198 Woonplaats: 8570 vichte
|
Geplaatst: 30-05-2015 04:47:36 Onderwerp: |
|
|
beste bertolli,alvast bedankt voor het aanbod,maar heb al een wiel gevonden
dankzij ;den danny; |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 29-06-2015 08:22:31 Onderwerp: |
|
|
de circlip op de trapas tss blok en pedaal, is dat een standaardmaat uit de handel? |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 29-06-2015 13:54:22 Onderwerp: |
|
|
Yep, is een standaardmaat.
Seegerring Din 471 diameter 16 mm. |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 29-06-2015 19:07:04 Onderwerp: |
|
|
merci |
|
Terug naar boven |
|
|
Sporttas Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 22 Jul 2015 Berichten: 3
|
Geplaatst: 24-07-2015 16:11:19 Onderwerp: |
|
|
Nieuw op het forum en hierbij meteen mijn eerste vraagje:
Ik heb een flandria apollo af gekocht met 8011 motorblok.
Bij het rijden lekt er blauwe olie dewelke op de motorblok blijft liggen in een plasje.
Ik dacht dat de bromfiets een tweetakt betrof. Hoe komt er dan olie in de blok?
Of is het toch geen tweetakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sporttas Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 22 Jul 2015 Berichten: 3
|
Geplaatst: 24-07-2015 19:42:12 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels na wat testritjes, ben ik er achter gekomen dat de lekkage zich enkel voordoet als de bromfiets warm gedraaid is.
De blauwe vloeistof komt uit een klein gaatje boven iets wat ik de trapas zou noemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 25-07-2015 09:11:15 Onderwerp: |
|
|
Dat gaatje dient als ontluchting voor de olie in het carter. Mogelijks is er teveel olie in het motorblok. Het olieniveau mag niet hoger zijn dan het gaatje vooraan links op het motorblok. Draai dat schroefje eens los en laat de eventuele teveelheid aan olie er uit lopen. Of je doet gewoon meteen een oliewissel.
De olie die in het blok zit heeft niks te maken met het tweetakt-mengsel dat je verbrandt bij het rijden. Het betreft hier olie om de onderdelen van de aytomatische versnellingsbak te smeren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sporttas Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 22 Jul 2015 Berichten: 3
|
Geplaatst: 27-07-2015 07:41:35 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het snelle antwoord. De overtollige olie van de vorige eigenaar is er af gelaten.
Na een 15-tal kilometers, heb ik nog één keer het snerpend geluid van de motor gehoord. Ik heb de benzinekraan even dicht gegooid, leeggereden en terug opgestart.
Dit bleek te helpen.
Ik hoop dat hij het trekt de komende dagen, gezien er een kleine 300 km op het programma staan... |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 30-09-2015 20:22:54 Onderwerp: |
|
|
vraag ivm kickstartas: rond blok, vierkante 4,3 jet cilinder 4v, kickstart op rechter kant.
ik zou die willen reviseren deze winter, maar ben op zoek nog naar onderdelen voordat hij open gaat.
probleem: kick grijpt een beetje aan maar slaat direct door.
wie kan mij wat uitleg over de werking (event fotooke?)
is dit hetzelfde tandensysteem als de pedaalversie? ( maar dan omgekeerde spiraal veronderstel ik?)
alvast bedankt |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 30-09-2015 22:14:25 Onderwerp: |
|
|
Is in totaal niet hetzelfde systeem Rekordje.
Werkt d.m.v. 2 tandwieltjes en ketting.
Als je nadat je de kickstarter hebt ingedrukt hem manueel terug naar boven moet brengen is er vermoedelijk een stukje van de kickstartveer afgebroken. |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 30-09-2015 22:27:43 Onderwerp: |
|
|
kick springt steeds goed terug omhoog, dus de veer is ok en nog heel sterk
maar bij het intrappen voel je dat hij wel wil pakken maar dan slipt hij door in schokken... |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 30-09-2015 23:04:38 Onderwerp: |
|
|
Heb het gevoel dat dit aan de meenemer ligt.
Daar staan tandjes aan die ingrijpen op het tandwiel om de ketting in beweging te brengen.
Is een beetje hetzelfde systeem als bij een gewone trapas.
Als die tandjes afgesleten zijn, grijpen die niet genoeg in elkaar zodat je eigenlijk weinig of geen aandrijving hebt om de motor te starten. |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 30-09-2015 23:12:04 Onderwerp: |
|
|
waar zit dan het verschil dat je met trappers vooruit trapt om te starten en met kick achteruit?
wou hem deze winter eens reviseren maar k ga toch eerst proberen een donorblok te vinden. dit een beetje is m'n daily driver in t seizoen. zolang ik geen vervang stukken heb laat ik het wel zo. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 01-10-2015 09:13:46 Onderwerp: |
|
|
Dat ligt aan de constructie van de as.
Er zit ook een getande sector op om de kickstartveer vast te houden.
Deze zit zodanig in het carter dat het niet mogelijk is om vooruit te trappen.
Heb nog een onderblok liggen met slechte carters en kickas waarvan de tandjes versleten zijn.
Zal vandaag eens kijken of het mechanisme nog goed werkt.
Misschien kan je deze gebruiken voor onderdeeltjes ? |
|
Terug naar boven |
|
|
|