Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 28-01-2013 13:43:06 Onderwerp: |
|
|
http://www.jvmotors.nl/
Deze hebben blijkbaar heel veel zuigers.
Ik denk dat er wel eentje tussen zit dat kan passen.
Welke lak gebruiken jullie om het motorblok te spuiten? |
|
Terug naar boven |
|
|
yureck Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 483 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 28-01-2013 17:36:18 Onderwerp: |
|
|
motorblok niet spuiten, enkel de carterdeksels
verf geen idee ... nog nooit nodig gehad |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 28-01-2013 17:47:07 Onderwerp: |
|
|
dat bedoelde ik, excuseer |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 29-01-2013 08:50:41 Onderwerp: |
|
|
Als ik het nodig heb gebruik ik Engine paint van Motip. Standaard hittebestendige verf (voor kachel oa) is niet benzine/oliebestendig.
http://www.motip.be/?page=23&id=550 _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 29-01-2013 09:21:45 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de tip, rekord! is polijsten ook een goede optie? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 29-01-2013 11:17:02 Onderwerp: |
|
|
Polijsten kan, maar gespoten is origineel. Die engine paint van Motip heeft een beetje een satijnglans en de kleur komt ook heel goed in de buurt van het origineel. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Laatst aangepast door Rekord op 29-01-2013 12:36:19; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 29-01-2013 11:20:21 Onderwerp: |
|
|
Moet je voor die zuigers eens prijs vragen.
Je slaat gewoonweg achterover |
|
Terug naar boven |
|
|
Dave Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Jan 2012 Berichten: 28
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 27-11-2014 20:58:16 Onderwerp: |
|
|
Meestal heb je een overmaat nodig, dat is een ander paar mouwen. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
Dave Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Jan 2012 Berichten: 28
|
Geplaatst: 28-11-2014 11:41:24 Onderwerp: |
|
|
Da zal inderdaad nog een pak moeilijker te vinden zijn.
Is zo'n 75cc cilinder eigenlijk gewoon een uitgeboorde 50cc cilinder? Of is de gietvorm anders (groter)? |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 28-11-2014 18:49:56 Onderwerp: |
|
|
Het is wel degelijk een grotere cilinder dan bij de 50cc. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dave Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Jan 2012 Berichten: 28
|
Geplaatst: 28-11-2014 19:23:44 Onderwerp: |
|
|
Anders was het nog wel een idee om uit een 50cc een 66.5cc te maken
maar dan zal de wand wat dun worden waarschijnlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 29-11-2014 09:12:47 Onderwerp: |
|
|
De diameter van de cilindervoet is bij zo'n 75-cc cilinder ook groter dan op een 50cc. Bijkomend probleem is dan nog dat de slag van een 75cc 45mm is ipv 40, dus zelfs al zet je zo'n cilinder op een 50cc, dan kom je er op dat vlak niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dave Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Jan 2012 Berichten: 28
|
Geplaatst: 30-11-2014 22:42:11 Onderwerp: |
|
|
De verkoper van die 75cc zuiger heeft trouwens ook overmaat zuigers liggen in 46.5 en 47mm.
Voor diegene die intresse hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
|