Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
PHILIP Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 19-10-2014 19:18:56 Onderwerp: Demonteren koppelijg rond automaatje |
|
|
Halo wie kan mij helpen ik wil een automaatje demonteren omdat er iets scheelt met de trapas. Ik ben er al in geslaagd om het vliegwiel te demonteren maar de koppeling gedeeltelijk. Ik heb de moer plus het deksel en en heleboel kogeltjes plus de fibre schijven reeds gedemonteerde.Het enige is nog de basket of hoe heet dat ding ik vermoed dat dat met ne poeilietrekker moet maar die van mij kan daar ni goed tussen ook blijk da nogal redelijk te spannen.
Is er eventueel nog een andere methode om dat ding los te krijgen
Alle tips zijn welkom
Philip |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 19-10-2014 20:39:21 Onderwerp: |
|
|
Dag Philip,
Dat ding dat jij basket noemt is de lamellenhouder.
Dit zit nogal vast op de krukas d.m.v. een spie.
Bij gebrek aan de gepaste trekker kan je proberen om met 2 stevige schroevedraaiers aan de achterkant van de houder te wrikken. |
|
Terug naar boven |
|
|
PHILIP Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 19-10-2014 21:14:46 Onderwerp: |
|
|
Dag Chris zal ik morgen eens proberen maar ik zal waarschijnlijk moeten oppassen dat ik de carterwand niet beschadig om hem later mooi terug dicht te krijgen .
zou opwarmen eventueel iets helpen
nog een vraagje is die enkel nog vast met een spie of is die ook conisch gemaakt |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 19-10-2014 22:06:53 Onderwerp: |
|
|
Misschien is het verstandiger Philip om alles terug te monteren zoals origineel, enkel de moer niet terug plaatsen.
De volledige koppeling haal je er normaal in zijn geheel af.
Misschien past je trekker wel achter het randje waar je normaal een 32 mm platte sleutel gebruikt om het geheel te blokkeren ?
Nog beter is een gepaste trekker gebruiken natuurlijk |
|
Terug naar boven |
|
|
|