Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wottel Flandria-Liefhebber

Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 22-09-2014 07:47:39 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand waar ik pakkingset voor carbu kan vinden (flandria record). |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 22-09-2014 11:30:10 Onderwerp: |
|
|
Welke carburator (merk/type)? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 22-09-2014 13:09:39 Onderwerp: |
|
|
Aan de foto's te zien is dat een Dellorto UA 19s. Pakkingen kan je krijgen bij Jos uit Putte. Zoek maar eens op Kapaza om pakkingen voor Flandria. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
Wottel Flandria-Liefhebber

Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 22-09-2014 13:15:46 Onderwerp: |
|
|
klopt zal eens zoeken.
Thanks ! |
|
Terug naar boven |
|
 |
JSHuiting Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 22-09-2014 21:44:08 Onderwerp: |
|
|
Hans schreef: |
Misschien ook een overbodige vraag, maar..... Staat de zuiger met het pijltje naar de uitlaat  |
Ik zal woensdag het blokje even overhoop halen en controleren en al mijn ondervindingen hier plaatsen.
Ik ga er op het moment zelf vanuit dat het de zuigerveren zijn aangezien ik hier wel duidelijk teveel speling op heb.
Maar naar mijn weten was het pijltje wel degelijk richting de uitlaat gemonteerd. _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Crunk Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 417 Woonplaats: Lendelede
|
Geplaatst: 23-09-2014 23:30:03 Onderwerp: |
|
|
@JsHuiting,
Dat is je zuiger die versleten is. Ik had hetzelfde probleem, vandaag een nieuwe zuiger en nieuwe zuigerveertjes ingestoken en hij rijdt als nieuw  |
|
Terug naar boven |
|
 |
JSHuiting Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 24-09-2014 19:52:20 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog geluk.
Vandaag blok nog eenmaal opengehaald en de slotspeling gemeten, 0,8mm
Cilinder en zuiger waren beiden nog wel in goede staat, dus nieuwe zuigerveren besteld en daar laat ik het dan eerst ook even bij.
Ga ik in de tussentijd wel kijken naar nieuwe overmaat zuiger of een compleet nieuw setje.
Kom je hier namelijk niet zo snel tegen boven in Nederland, helaas. _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Wottel Flandria-Liefhebber

Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 25-09-2014 15:31:02 Onderwerp: |
|
|
=) ik wil eens horen of er iemand bereid is om mij verder te helpen met mijn flandria record :
Mijn flandria record (4.3 pk) valt soms uit tijdens het rijden.
Soms slaat hij plots terug aan. En in andere gevallen kan ik na een tijdje weer starten.
Wat heb ik reeds gedaan en gecontroleerd :
-Bougie vonkt en is normaal van kleur
-Benzinekraan werkt
-compressie is goed
-Carburator is uitgekuist
Wat ik wel opmerk ik een luchtbel in de benzineleiding (benzineleiding is transparant). Kan deze ervoor zorgen dat er niet voldoende benzine doorstroomt naar de vlotterkamer ?
Ik probeer deze eruit te pompen en lijkt voor heel eventjes door te stromen naar de vlotterkamer. Na paar seconden komt de luchtbel weer naar boven...
Ikzelf kan aan de brommer werken maar op vlak van ontsteking regelen en nakijken + afstellen carburator beschik ik helaas niet over voldoende kennis en materiaal.... Confused
Moest er iemand zich geroepen voelen om mijn brommer eens na te kijken zou dit echt supper zijn (zo leer ik zelf nog iets bij). Voor wat hoort wat dus indien nodig vergoed ik die persoon wel.
Alvast bedankt voor reacties en alle hulp !
Mvg Wouter. |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 25-09-2014 19:30:39 Onderwerp: |
|
|
Bougiekop al vervangen? _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Johan Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 16 Okt 2012 Berichten: 418
|
Geplaatst: 25-09-2014 21:46:02 Onderwerp: |
|
|
Wouter
Mogelijks het klein gaatje in je tankdop verstopt.
Anders kom je maar eens af naar Geraardsbergen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Wottel Flandria-Liefhebber

Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 26-09-2014 09:17:10 Onderwerp: |
|
|
Ik kan er makkelijk doorblazen... rubber langs de binnenkant tankdop is wel gescheurd.
Geraardsbergen is niet ver van mij. Ik ben van Gooik.
Kan je me anders een privebericht sturen met je contactgegevens ? Fijn om te horen dat je bereid bent om mij te helpen
Vandaag nog een beetje gekeken en kan jullie het volgende meedelen :
-Vlotter drijft mooi , en het stiftje (ken de goede benaming niet) dat verbonden is aan de carbu sluit de benzine goed af.
-Helaas denk ik NIET dat het probleem te wijten is aan benzinetoevoer....
Want als hij stilgevallen is en hij start niet meer doe ik het volgende : bougie eraf halen en beetje benzine inspuiten. Zelfs dan slaat hij niet aan.
-Bougie vonkt optisch uitstekend en de kleur van de bougie is zoals het moet (koffiebruin met melk).
Wat wel mij opgevallen is , is dat hij vlot rijd als hij koud staat. Eens hij op bedrijfstemperatuur is (na enkele minuten) begint hij te stotteren en valt hij stil. Hij start niet meer tenzij hij afgekoeld is.
DUS = het probleem treed op als hij warm staat.
Ik ben aan het einde van mijn latijn en vrees dat ik vast zit in mijn kunnen en doen. Het zou heel fijn zijn als ik via deze bij iemand terecht kan voor het probleem te vinden en eventueel op te lossen. Zo leer ik bij en kan ik dit in mijn ''brommercarriere'' later heus gebruiken. (ben 24 jaar) |
|
Terug naar boven |
|
 |
Hans Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 26-09-2014 17:04:33 Onderwerp: |
|
|
Probeer eerst eens een nieuwe bougie. Een bougie kan op de cilinder goed vonken. Maar dat is geen garantie dat hij het altijd doet. Verder, als ik dit zo hoor dan denk ik aan de ontstekingsspoel. Het komt wel vaker voor dat een spoel gaat haperen als hij warm word. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 26-09-2014 19:01:00 Onderwerp: |
|
|
Normaal gezien treedt het fenomeen van een haperende hoogspanningsspoel pas op na een tiental minuten rijden en dan is het ook meteen in één keer afgelopen, zonder stotteren (been there, done that...several times ). Ik denk daarom eerder aan de condensator. Als er stottering in het spel is, ligt het sowieso al voor 90% aan de ontstekingsafdeling, tenminste als het echt gaat om stotteren in de zin van het ene moment wél aanpakken en dan weer niet, als in 'horten en stoten'. |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 26-09-2014 19:25:39 Onderwerp: |
|
|
Om veel gesukkel te vermijden : een nieuwe ontsteking plaatsen en je bent goed voor jaren!( 60 euro of zoiets) _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
ed superman Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 13 Jan 2013 Berichten: 198 Woonplaats: 8570 vichte
|
Geplaatst: 27-09-2014 04:59:41 Onderwerp: |
|
|
ik denk niet dat je de ontsteking nog kan verkrijgen.voor mijn apollo met riem-motor had ik naar 2 bosch winkels geweest en was niet meer te verkrijgen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|