Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Stilvallen en inhouden in 3de en 4de versnelling
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 12-09-2014 10:14:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Het blokje is ondertussen open en de keerringen vervangen. maar toen ik het blokje opendeed en het kantelde viel dit eruit een staafje en 2 bolletjes Embarassed volgens mij zitten die in de koppelingsas maar hoe zit dit gemonteerd?
de afgeronde kant met de bolletjes aan de koppelingshendel kant en de stompe kant in de koppelingskant?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 12-09-2014 11:08:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Het staafje hoort met de bolle kant idd aan de koppelingsarm zitten. Dan hoort er normaal een kort staafje van diameter 5mm en +/-6mm lang te zitten en vervolgens de drukstift met bijhorende shims. Let er bij het terug ineen steken van de motor op dat je dat lange staafje vooraf in de primaire as steekt of je kan je blok terug open doen! Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 12-09-2014 22:28:04    Onderwerp: Reageren met citaat

De 2 bolletjes horen niet bij de koppeling.
1-tje wordt gebruikt als blokkering van de aandrijfworm van de km teller die op de aandrijfas, kant koppeling zit.
Het andere, kan ik niet zo onmiddellijk een plaats geven.
Hoort niet in het blokje denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 13-09-2014 07:56:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat kogeltje voor die blokkering is kleiner dan deze op de foto. Volgens is de vorige eigenaar dat korte stiftje kwijtgeraakt en heeft er dan maar twee passende kogeltjes als noodoplossing gebruikt. Je mag best één kogeltje tussen twee drukstiften van een koppeling gebruiken en bij veel merken is dit ook zo, maar twee na elkaar, dat geeft problemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 13-09-2014 10:50:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou best eens kunnen Daytona Idea
Maar ideaal lijkt het me toch niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Johan
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 16 Okt 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 13-09-2014 12:49:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb deze week een blokje opengedaan, voor nieuwe lagers enz.
Bij mij zaten ook zo 2 kogeltjes achter de drukstift.
En volgens ik zie is mijn blok nooit eerder open geweest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 13-09-2014 18:21:12    Onderwerp: Reageren met citaat

In mijn crosblok zat dat ook , twee kogeltjes dezelfde diameter van de kogeltjes van de fourche.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 13-09-2014 22:19:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog nooit een motor open gehad waar deze beide kogeltjes in zaten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 14-09-2014 10:01:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan ga ik de bolletjes maar terug steken achter de drukstift want de koppeling werkte prima voorheen.
Hoe moet de schakelvork en schakel kam staan bij het monteren van de 2 karterhelften? de schakelkam heeft 5 inkepingen dat zal wel zijn 1ste versnelling, neutraal en 2,3 en 4de versnelling. zijn de kleine inkepingen 1ste versnelling, neutraal en 2de versnelling en de grotere inkepingen 3de en 4de versnelling? of maakt het niet echt uit in wat voor stand hij staat?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 14-09-2014 17:36:58    Onderwerp: Reageren met citaat

In principe maakt het niet zoveel uit, maar ik plaats die meestal in neutraal. Dan kan je ook best controleren als de primaire en secundaire as netjes vrij ronddraaien nadat je de twee helften ineen hebt gezet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum