Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jangske Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 18 Aug 2014 Berichten: 26 Woonplaats: BILZEN
|
Geplaatst: 12-09-2014 10:14:26 Onderwerp: |
|
|
Het blokje is ondertussen open en de keerringen vervangen. maar toen ik het blokje opendeed en het kantelde viel dit eruit een staafje en 2 bolletjes volgens mij zitten die in de koppelingsas maar hoe zit dit gemonteerd?
de afgeronde kant met de bolletjes aan de koppelingshendel kant en de stompe kant in de koppelingskant?
|
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 12-09-2014 11:08:18 Onderwerp: |
|
|
Het staafje hoort met de bolle kant idd aan de koppelingsarm zitten. Dan hoort er normaal een kort staafje van diameter 5mm en +/-6mm lang te zitten en vervolgens de drukstift met bijhorende shims. Let er bij het terug ineen steken van de motor op dat je dat lange staafje vooraf in de primaire as steekt of je kan je blok terug open doen! |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 12-09-2014 22:28:04 Onderwerp: |
|
|
De 2 bolletjes horen niet bij de koppeling.
1-tje wordt gebruikt als blokkering van de aandrijfworm van de km teller die op de aandrijfas, kant koppeling zit.
Het andere, kan ik niet zo onmiddellijk een plaats geven.
Hoort niet in het blokje denk ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 13-09-2014 07:56:40 Onderwerp: |
|
|
Dat kogeltje voor die blokkering is kleiner dan deze op de foto. Volgens is de vorige eigenaar dat korte stiftje kwijtgeraakt en heeft er dan maar twee passende kogeltjes als noodoplossing gebruikt. Je mag best één kogeltje tussen twee drukstiften van een koppeling gebruiken en bij veel merken is dit ook zo, maar twee na elkaar, dat geeft problemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 13-09-2014 10:50:37 Onderwerp: |
|
|
Zou best eens kunnen Daytona
Maar ideaal lijkt het me toch niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 16 Okt 2012 Berichten: 418
|
Geplaatst: 13-09-2014 12:49:01 Onderwerp: |
|
|
Heb deze week een blokje opengedaan, voor nieuwe lagers enz.
Bij mij zaten ook zo 2 kogeltjes achter de drukstift.
En volgens ik zie is mijn blok nooit eerder open geweest. |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 13-09-2014 18:21:12 Onderwerp: |
|
|
In mijn crosblok zat dat ook , twee kogeltjes dezelfde diameter van de kogeltjes van de fourche. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 13-09-2014 22:19:04 Onderwerp: |
|
|
Nog nooit een motor open gehad waar deze beide kogeltjes in zaten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jangske Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 18 Aug 2014 Berichten: 26 Woonplaats: BILZEN
|
Geplaatst: 14-09-2014 10:01:50 Onderwerp: |
|
|
Dan ga ik de bolletjes maar terug steken achter de drukstift want de koppeling werkte prima voorheen.
Hoe moet de schakelvork en schakel kam staan bij het monteren van de 2 karterhelften? de schakelkam heeft 5 inkepingen dat zal wel zijn 1ste versnelling, neutraal en 2,3 en 4de versnelling. zijn de kleine inkepingen 1ste versnelling, neutraal en 2de versnelling en de grotere inkepingen 3de en 4de versnelling? of maakt het niet echt uit in wat voor stand hij staat? |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 14-09-2014 17:36:58 Onderwerp: |
|
|
In principe maakt het niet zoveel uit, maar ik plaats die meestal in neutraal. Dan kan je ook best controleren als de primaire en secundaire as netjes vrij ronddraaien nadat je de twee helften ineen hebt gezet. |
|
Terug naar boven |
|
|
|