Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sireneke Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 24-07-2013 19:08:19 Onderwerp: Flandria-King rubbers treed planken |
|
|
Is er iemand die mij kan zeggen,welke soort lijm de beste is om de rubbers op de treed planken te kleven van het type FL-King? _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 25-07-2013 12:02:40 Onderwerp: |
|
|
Helaas, ik heb ook vanalles geprobeerd en eigenlijk niets gevonden dat me kon overtuigen. Het gaat niet met tec7 noch fix all, en heb nog enkele lijmen getest, maar aan het rubber wil gewoon niets deftig hechten. Uiteindelijk heb ik in de replicamatten gaten geponst op de plaatsen waar de gaten ook in de treeplanken zitten en met bollekopbouten de treerubbers vast gezet. Dit in combinatie met loc-tite lijm speciaal voor rubber. Die lijm hecht wel, maar toch kan je met weinig moeite de rubbers weer lostrekken. De rubbers enkel met deze lijm vasthechten vond ik dan ook niet bevredigend.
Ik hoop nog steeds een keer een set originele rubbers met de nopjes te vinden.
En als er iemand haarfijn kan zeggen met welke lijm (merk en type) je wel een afdoend resultaat bekomt dan koop ik graag een nieuwe set rubbers om ze te verlijmen zonder de schroeven.
Dus ik ben ook zeer benieuwd. |
|
Terug naar boven |
|
|
daniel king Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 23 Aug 2013 Berichten: 1 Woonplaats: in de stille kempen op de purper hei
|
Geplaatst: 11-09-2014 09:01:27 Onderwerp: |
|
|
Beste, mij hebben ze de volgende tip gegeven, al heb ik deze zelf nog niet getest!
"voor ze te plakken best met silicone soudal transparant azijnzuur dus niet overschilderbare silicone"
Mvg D |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 11-09-2014 20:11:42 Onderwerp: |
|
|
Probeer eens lijm, waar ze koerstubes mee lijmen.
Continental (is zo een pot met een borsteltje). (+- 12 Euro)
Ik kan U verzekeren, dat plakt he |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 12-09-2014 21:33:14 Onderwerp: |
|
|
Eerst moet je weten van welke soort rubber die immitatie rubbers gemaakt zijn. Pas dan kan je er de juiste lijm bij zoeken. Er bestaat zoiets als koud vulcaniseren. Op mijn werk worden rvs aandrijfrollen gebruikt in transportbanen die ook met rubber zijn beplakt en geloof mii dat zit daar erg vast op. Het bedrijf die dat voor ons maakt zit in Tilburg. Als ik er weer eens kom zal ik hem eens uithoren. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
bartbusje Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 07-08-2017 13:39:40 Onderwerp: lijmen treeplankrubbers |
|
|
Even een oud topic omhoog brengen omdat ik nu ook nog hoor dat sommigen niet weten met welke lijm ze deze namaakrubbers kunnen kleven...
Ik heb dit WE de (namaak) treeplankrubbers van mijn King op de treeplanken gekleefd. Dat gaat prima met Soudal Fix All Utra Tack SMX Hybrid Polymer.
Aanbrengen in enkele "dotjes" met de siliconenspuit, aanduwen en laten drogen. Zit muurvast! |
|
Terug naar boven |
|
|
|