Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Poortmap Wide Wing met 3e spoelpoort
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 21-02-2012 19:51:52    Onderwerp: Poortmap Wide Wing met 3e spoelpoort Reageren met citaat


_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
yureck
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 482
Woonplaats: Beernem

BerichtGeplaatst: 21-02-2012 20:02:19    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb een 5pk met zo'n derde poort, als ik eens tijd heb maak ik ook zo'n poortmap Wink kunnen we eens vergelijken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 21-02-2012 20:04:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Een hoekige cilinder? Dat moet ik hier ook nog ergens liggen hebben.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 21-02-2012 20:05:12    Onderwerp: Reageren met citaat

De 0 en de 5 staat trouwens voor de diepte van de spoelpoort. Naarboven toe wordt die dus minder diep.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 21-02-2012 22:53:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is precies serieus getuned aan de uitlaatpoort.
Normaal is die 23 mm breed en 24 mm van toprand cilinder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 08:51:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou goed kunnen. De vorige eigenaar heeft hem speciaal bijgehouden omdat hij zo hard liep. Ik ga is vergelijken met de 5pk met 3e spoelpoort die ik hier nog liggen heb.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 12:47:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is de poortmap van een Wide Wing met derde poort origineel.



Laatst aangepast door chrisflandria op 22-02-2012 13:14:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 13:01:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Aan de in- en uitlaatkant zou de mijne dan moeten bewerkt zijn. Zal het eens goed bekijken. Helaas is mijn cilinder niet meer te gebruiken. Ik zal binnekort eens foto's maken, dan weet je waarom Laughing Het feit dat hij hem zo lang heeft bijgehouden zal wel met een reden geweest zijn. Wink
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 13:23:27    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Rekord:

Is de cil in zo een slechte staat ?
Er kan misschien een nieuw laagje Nicasil op of een gietijzeren bus.
Heel wat Kreidlers rijden met zo'n bus rond. Werkt perfect en is relatief goedkoop.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 13:51:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik hier wat foto's plaats zal je wel weten waarom ik hem niet meer kan gebruiken. Laughing Laughing
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 17:38:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb hem al gezien. Zet jezelf maar schrap Laughing Laughing Laughing
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Birdmen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 32
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 22:13:28    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Chrisflandria:
Vertel eens meer over het plaatsen van een gietijzeren bus in een chroomcilinder.
Hoe zit het dan met de wanddikte van zo'n bus? 2 a 3mm?
Zou er voldoende "vlees" in een 5Pk cilinder zijn om de boring 4 a 6 mm te vergroten?
Worden de gaten voor de spoelpoorten, in en uitlaat op voorhand in de bus gemaakt? Het lijkt me niet gemakkelijk om de juiste plaats te bepalen en bij het inpersen mag je geen halve mm verdraaien of het is mis.

Ik had daarover ook al eens zitten denken, maar in de motorenrevisie in Eeklo zien ze dat niet zo zitten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 23:30:54    Onderwerp: Reageren met citaat

2 à 3 mm is aanvaardbaar als wanddikte. Op een goede draaibank kan zelfs tot 1 mm gedraaid worden.

4 à 6 mm moet lukken. Bij het uitboren van de cilinder moet je geen rekening houden met de rand aan de spoelpoorten. Die wordt mee uitgeboord zodat als het ware de spoelpoorten open komen te liggen. Achteraf dekt de wand van de bus alles netjes terug af.

Vooraf worden alle gaten in de cilinder opgemeten en wordt er een poortmap gemaakt. Alle gaten voor in, uit- en spoelers worden dan vooraf in de bus gemaakt alvorens deze er in te persen met een perspassing van ong. 0,01 mm. Iemand met ervaring zet de bus er zonder problemen in. Bovenaan de bus komt een randje om verdraaien tegen te gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 22-02-2012 23:49:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is zo een bus met randje om verdraaien te voorkomen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 535

BerichtGeplaatst: 23-02-2012 10:43:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou die bus er warm of koud ingeperst worden.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum