Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Johan Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 16 Okt 2012 Berichten: 418
|
Geplaatst: 13-09-2013 18:50:25 Onderwerp: |
|
|
Ja Pol
Ik begrijp je wel, dat je het origineel wil houden.
Maar ik bedoel op al die nederlandse brommers die gele plaatjes en witte spatborden.
En die pedalen die ze indertijd op van alle bromfietsen gingen plaatsen, waarbij het bij ons niet het geval was. honda enz.
Mijn maag gaat ervan keren  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Hans Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 13-09-2013 22:32:17 Onderwerp: |
|
|
De gele plaatjes voor op het spatbord zijn verplicht vanaf 1957. Dat is het jaar dat de bromfiets naar de fietspad moest. De politie kon aan het gele plaatje eenvoudig zien of ze het met een bromfiets te doen hadden ivm eventueel te schrijven bekeuringen. Wit spatbord heb ik nooit lelijk gevonden en had ook een functie. Achterop komend verkeer ziet zo'n wit spatbord 's avonds en 's nachts gewoon eerder dan een donker gelakt exemplaar. Is dus eigenlijk de voorloper van de reflector. Achterlicht lampjes waren (en zijn nog steeds) nogal eens kapot. Het kunnen fietsen met een bromfiets moet wel een regel zijn die verzonnen is door een of andere kantoorpik. Want fietsen met een bromfiets is echt onbegonnen werk.  _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 14-09-2013 07:33:28 Onderwerp: |
|
|
@ Johan: ik voelde me zeker niet aangevallen hoor, door je reactie, ik begrijp volkomen wat je bedoelt.
Voor het esthetische hoeft het voor mij ook niet. Maar zo slecht was dat nog niet bedacht die gele plaatjes en dat witte spatbord.
Die regel dat je met een bromfiets moet kunnen fietsen, dat wil ik ook wel eens weten wie dat bedacht heeft en waarom. Ik zou overigens niet weten hoe ik met mijn Avaros Kingline moet gaan fietsen!? Zo'n zwaar en groot ding krijg je toch geen snelheid mee, dan val je zo om Die pedalen komen tot bijna tegen de treeplanken, je moet je voeten dan al helemaal horizontaal houden, dat je niet eens een natuurlijke "trapbeweging" met je benen kunt maken, dat is pas om accidenten te doen...
PS: fietsen met een brom, dan moet je dus fietsen met je koppelingshendel ingeknepen? Of hoe moest dat dan? |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 14-09-2013 07:54:15 Onderwerp: |
|
|
Dat klopt, Pol. Dat moest dus met de koppeling ingetrokken en het blok in versnelling. Bij Flandria en de meeste Europese merken hebben ze die domme verplichting dus eigenlijk nog vrij eenvoudig kunnen 'omzeilen', maar de Japanners uit begin de jaren 80 zagen er echt belachelijk uit met die achteraf opgeplakte pedaalkit. |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 30-09-2013 22:19:34 Onderwerp: |
|
|
Een nul te veel getypt is rap gebeurd  |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 01-10-2013 06:09:10 Onderwerp: |
|
|
Prijs is misschien nog bespreekbaar. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 05-11-2013 12:54:31 Onderwerp: |
|
|
Die boltanken waren wel degelijk ook met doorlopend voorspatbord te verkrijgen als optie. Dat dit nu een origineel voorspatbord is trek ik sterk in twijfel. Persoonlijk vind ik het ook niet zo mooi. Dat blauw komt redelijk in de buurt maar dat goud is veel te hevig. Dat moet meer naar het bruin. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
seppe07 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 05-11-2013 16:16:38 Onderwerp: |
|
|
Zadel trekt op niks! Bieden vanaf 6500€  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dave Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Jan 2012 Berichten: 28
|
Geplaatst: 05-11-2013 18:12:45 Onderwerp: |
|
|
Hoort bij een rijwind gekoelde cilinder er niet slechts 1 uitlaatpijp te zijn?
En ja de kleuren zijn niet zo mooi... |
|
Terug naar boven |
|
 |
seppe07 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 05-11-2013 19:47:06 Onderwerp: |
|
|
Wat is de functie van dat sponsje onder de naftstop? |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 05-11-2013 21:21:37 Onderwerp: |
|
|
Dat moet dienen wsl om eventuele benzinelekken bij een volle tank te verhinderen om vlekken te maken op de lak. Ik heb dat nog al wel eens gezien. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 06-11-2013 08:36:34 Onderwerp: |
|
|
Dave schreef: |
Hoort bij een rijwind gekoelde cilinder er niet slechts 1 uitlaatpijp te zijn?
En ja de kleuren zijn niet zo mooi... |
Zeer juist ! Tenzij het gaat om een Avaros Ultra sport. Die heeft uitzonderlijk rijwindkoeling en toch dubbele uitlaten. Maar de kleuren van een Avaros Ultra sport zijn anders (wit-blauw of wit-geel) en hebben ook grote naven. In dit geval gaat het wel degelijk om een Flandria en hoort er ventilatorkoeling op. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 06-11-2013 21:23:49 Onderwerp: |
|
|
precies kip curry, dat goud |
|
Terug naar boven |
|
 |
|