Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 22-08-2013 12:51:39 Onderwerp: krukas 5-PK |
|
|
Op de foto is dit een krukas van een 5-PK( nummer 3135).
Van horen zeggen,de eerste krukwangen(op de foto dikte wang 14mm) van de krukassen 5-PK zouden normaal zwaarder zijn dan de latere vertie?
Wie kan er duidelijkheid brengen in deze materie, of dit klopt al dan niet waar of niet waar. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
 |
Hans Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 22-08-2013 18:17:15 Onderwerp: |
|
|
De eerste 5 pk blokken hadden krukassen met een big-end van rond 18mm. De latere hadden een 16mm uitvoering. Dus er was wel degelijk verschil. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
 |
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 23-08-2013 20:50:35 Onderwerp: |
|
|
Heb zoals u ziet op de foto's, er de schuifmaat bij geplaatst,om te vergelijken of het bij juli ook die maten zijn van een 5-PK krukas.
Zo kunnen we vergelijken of er verschillen zijn in de 5-pk krukassen.
Dikte =14,5 MM
De diameter 78MM
De totale lente van de drijfsstang diameter 110MM
Deze maat is wel de buitenkant van de bronzen buis diameter 16,8MM.
 _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 24-08-2013 09:18:28 Onderwerp: |
|
|
De eerste drijfstangen gebruikt op de 5-pk waren van het type 3140, met -zoals Hans zei- een kruktap van 18mm ipv 16 bij het model 3153 (en niet 3135). |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 24-08-2013 11:18:33 Onderwerp: |
|
|
hier de vastgelopen krukas die in het blok van m'n '63 rekord zat:
het is een motor van de eerste serie zonder" made in Belgium" op de carter
mz 3143 op de krukaswangen en mz3140 op de drijfstang met een tap van 18mm
wangen: diameter 80mm- dikte 14,5
afstand tussen de wangen: 13mm
totale lengte drijfas 115mm
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 24-08-2013 11:36:54 Onderwerp: |
|
|
let wel : 2 verschillende drijfstangen met hetzelfde nummer
onder : de drijfstang uit de 63 rekord heeft geen gleuf onderaan de drijfstang (was daar vastgelopen)
boven: de andere krukas is ook een 3140 : deze heeft wel een gleuf
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|