Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

krukas 5-PK

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 22-08-2013 12:51:39    Onderwerp: krukas 5-PK Reageren met citaat

Op de foto is dit een krukas van een 5-PK( nummer 3135).





Van horen zeggen,de eerste krukwangen(op de foto dikte wang 14mm) van de krukassen 5-PK zouden normaal zwaarder zijn dan de latere vertie?
Wie kan er duidelijkheid brengen in deze materie, of dit klopt al dan niet waar of niet waar.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 22-08-2013 18:17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

De eerste 5 pk blokken hadden krukassen met een big-end van rond 18mm. De latere hadden een 16mm uitvoering. Dus er was wel degelijk verschil.
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-08-2013 20:50:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb zoals u ziet op de foto's, er de schuifmaat bij geplaatst,om te vergelijken of het bij juli ook die maten zijn van een 5-PK krukas.
Zo kunnen we vergelijken of er verschillen zijn in de 5-pk krukassen.

Dikte =14,5 MM


De diameter 78MM


De totale lente van de drijfsstang diameter 110MM


Deze maat is wel de buitenkant van de bronzen buis diameter 16,8MM.

_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1133

BerichtGeplaatst: 24-08-2013 09:18:28    Onderwerp: Reageren met citaat

De eerste drijfstangen gebruikt op de 5-pk waren van het type 3140, met -zoals Hans zei- een kruktap van 18mm ipv 16 bij het model 3153 (en niet 3135).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 24-08-2013 11:18:33    Onderwerp: Reageren met citaat

hier de vastgelopen krukas die in het blok van m'n '63 rekord zat:
het is een motor van de eerste serie zonder" made in Belgium" op de carter

mz 3143 op de krukaswangen en mz3140 op de drijfstang met een tap van 18mm
wangen: diameter 80mm- dikte 14,5
afstand tussen de wangen: 13mm
totale lengte drijfas 115mm


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 24-08-2013 11:36:54    Onderwerp: Reageren met citaat

let wel : 2 verschillende drijfstangen met hetzelfde nummer

onder : de drijfstang uit de 63 rekord heeft geen gleuf onderaan de drijfstang (was daar vastgelopen)

boven: de andere krukas is ook een 3140 : deze heeft wel een gleuf

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum