Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

klein vraagje topic
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 47, 48, 49  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bertolli
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 12 Feb 2012
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 27-05-2015 20:55:58    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb nog wel een wiel liggen voor een sp 837
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ed superman
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 13 Jan 2013
Berichten: 198
Woonplaats: 8570 vichte

BerichtGeplaatst: 30-05-2015 04:47:36    Onderwerp: Reageren met citaat

beste bertolli,alvast bedankt voor het aanbod,maar heb al een wiel gevonden
dankzij ;den danny; Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 29-06-2015 08:22:31    Onderwerp: Reageren met citaat

de circlip op de trapas tss blok en pedaal, is dat een standaardmaat uit de handel?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 29-06-2015 13:54:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Yep, is een standaardmaat.
Seegerring Din 471 diameter 16 mm.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 29-06-2015 19:07:04    Onderwerp: Reageren met citaat

merci Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sporttas
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 22 Jul 2015
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 24-07-2015 16:11:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Nieuw op het forum en hierbij meteen mijn eerste vraagje:
Ik heb een flandria apollo af gekocht met 8011 motorblok.

Bij het rijden lekt er blauwe olie dewelke op de motorblok blijft liggen in een plasje.
Ik dacht dat de bromfiets een tweetakt betrof. Hoe komt er dan olie in de blok?
Of is het toch geen tweetakt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sporttas
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 22 Jul 2015
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 24-07-2015 19:42:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels na wat testritjes, ben ik er achter gekomen dat de lekkage zich enkel voordoet als de bromfiets warm gedraaid is.
De blauwe vloeistof komt uit een klein gaatje boven iets wat ik de trapas zou noemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 25-07-2015 09:11:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat gaatje dient als ontluchting voor de olie in het carter. Mogelijks is er teveel olie in het motorblok. Het olieniveau mag niet hoger zijn dan het gaatje vooraan links op het motorblok. Draai dat schroefje eens los en laat de eventuele teveelheid aan olie er uit lopen. Of je doet gewoon meteen een oliewissel.

De olie die in het blok zit heeft niks te maken met het tweetakt-mengsel dat je verbrandt bij het rijden. Het betreft hier olie om de onderdelen van de aytomatische versnellingsbak te smeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sporttas
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 22 Jul 2015
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 27-07-2015 07:41:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor het snelle antwoord. De overtollige olie van de vorige eigenaar is er af gelaten.
Na een 15-tal kilometers, heb ik nog één keer het snerpend geluid van de motor gehoord. Ik heb de benzinekraan even dicht gegooid, leeggereden en terug opgestart.
Dit bleek te helpen.
Ik hoop dat hij het trekt de komende dagen, gezien er een kleine 300 km op het programma staan... Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 30-09-2015 20:22:54    Onderwerp: Reageren met citaat

vraag ivm kickstartas: rond blok, vierkante 4,3 jet cilinder 4v, kickstart op rechter kant.
ik zou die willen reviseren deze winter, maar ben op zoek nog naar onderdelen voordat hij open gaat.

probleem: kick grijpt een beetje aan maar slaat direct door.

wie kan mij wat uitleg over de werking (event fotooke?)
is dit hetzelfde tandensysteem als de pedaalversie? ( maar dan omgekeerde spiraal veronderstel ik?)

alvast bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 30-09-2015 22:14:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Is in totaal niet hetzelfde systeem Rekordje.
Werkt d.m.v. 2 tandwieltjes en ketting.
Als je nadat je de kickstarter hebt ingedrukt hem manueel terug naar boven moet brengen is er vermoedelijk een stukje van de kickstartveer afgebroken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 30-09-2015 22:27:43    Onderwerp: Reageren met citaat

kick springt steeds goed terug omhoog, dus de veer is ok en nog heel sterk
maar bij het intrappen voel je dat hij wel wil pakken maar dan slipt hij door in schokken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 30-09-2015 23:04:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb het gevoel dat dit aan de meenemer ligt.
Daar staan tandjes aan die ingrijpen op het tandwiel om de ketting in beweging te brengen.
Is een beetje hetzelfde systeem als bij een gewone trapas.
Als die tandjes afgesleten zijn, grijpen die niet genoeg in elkaar zodat je eigenlijk weinig of geen aandrijving hebt om de motor te starten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 30-09-2015 23:12:04    Onderwerp: Reageren met citaat

waar zit dan het verschil dat je met trappers vooruit trapt om te starten en met kick achteruit?

wou hem deze winter eens reviseren maar k ga toch eerst proberen een donorblok te vinden. dit een beetje is m'n daily driver in t seizoen. zolang ik geen vervang stukken heb laat ik het wel zo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 01-10-2015 09:13:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ligt aan de constructie van de as.
Er zit ook een getande sector op om de kickstartveer vast te houden.
Deze zit zodanig in het carter dat het niet mogelijk is om vooruit te trappen.
Heb nog een onderblok liggen met slechte carters en kickas waarvan de tandjes versleten zijn.
Zal vandaag eens kijken of het mechanisme nog goed werkt.
Misschien kan je deze gebruiken voor onderdeeltjes ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 47, 48, 49  Volgende
Pagina 48 van 49

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum