Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jens36 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 04-06-2013 15:06:35 Onderwerp: |
|
|
Geen idee hoe het bij een SP zit. Maar bij een FS1 zitten ze tussen 2 licht gebogen plaatjes. Als de balletjes te hard verslijten zal er dus voelbare speling zijn. Tenzij de moer om alles vast te zetten (boven je kroonplaat) te los staat, dat kan ook. _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
 |
jerre Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 258
|
Geplaatst: 04-06-2013 15:25:36 Onderwerp: |
|
|
Oké, dan zal ik het eens uit elkaar gooien om te kijken wat er scheelt  |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 04-06-2013 16:21:27 Onderwerp: |
|
|
Uit elkaar gooien? Probeer eerst eens om de moer van 30mm helemaal bovenaan iets los te zetten, dan draai je (liefst met de hand) de geribbelde moer onder de bovenste kroonplaat aan tot je op een heel lichte spanning komt en vervolgens terug de bovenste moer aantrekken. Mss zit je bovenste moer nu wel gewoon los en dan gaat de bovenste kroonplaat onder impuls van de rembeweging die vervolgens overgezet wordt door de voorvork zelf gewoon helemaal mee gaan wiebelen, dus kijk mss best eerst dat eens na. Het is belangrijk om een juiste spanning te vinden op het balhoofd, een te hoge spanning om de kogels gaat ervoor zorgen dat je brommer een heel vreemd stuurgedrag zal vertonen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
jerre Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 258
|
Geplaatst: 05-06-2013 13:03:17 Onderwerp: |
|
|
Probleem opgelost merci daytona en jens!
volgend probleem. Mijn wormtandwiel is stuk en ik wil dit vervangen . Heb op alle mogelijke manieren geprobeerd maar het wil er niet uit. Iemand een oplossing? |
|
Terug naar boven |
|
 |
chrisflandria Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 05-06-2013 13:12:03 Onderwerp: |
|
|
Wat wordt bedoeld met wormtandwiel ? |
|
Terug naar boven |
|
 |
jerre Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 258
|
Geplaatst: 05-06-2013 13:15:21 Onderwerp: |
|
|
Hiermee bedoel ik hetgene dat op de foto wordt aangeduid als worm
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
chrisflandria Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 05-06-2013 13:21:47 Onderwerp: |
|
|
Ja, maar welk bedoel je ?
Zo'n vorm van tandwiel zit o.a. op de krukas, aandrijving van km teller in motorblok.
Beetje duidelijker zijn aub. |
|
Terug naar boven |
|
 |
jens36 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 05-06-2013 13:21:49 Onderwerp: |
|
|
Das van den telleraandrijver dan? Als ik het goed voorheb  _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
 |
jerre Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 258
|
Geplaatst: 05-06-2013 13:32:40 Onderwerp: |
|
|
Mijn excuses Tis die van de telleraandrijving. Bij de vorige eigenaar is de tellerkabel afgebroken en het pinnetje is in het wormtandwiel blijven steken. ik zou nu het wormtandwiel willen vervangen maar hij weigert uit het blok te komen. Heb er al langs onder een lichte tik op proberen te geven maar hij zit muurvast. |
|
Terug naar boven |
|
 |
chrisflandria Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 05-06-2013 13:51:12 Onderwerp: |
|
|
Je moet de telleraandrijving er in zijn geheel uithalen langs boven, samen met de bronzen bus. daarna kan je het borgclipje los maken en de telleraandrijving vervangen.
Bronzen bus kan goed knel zitten maar het helpt wel als je het geheel goed opwarmt.
Best niet op kloppen, maar met een stukje zachter metaal of stukje hout onder de aandrijving wringen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 10-06-2013 14:28:23 Onderwerp: |
|
|
mijn SPtje gaat mee naar Italië, kga al een kleiner tandwieltje steken om beter te klimmen.
moet er bvb een andere warmtewaarde van bougie in ? (nu ngk bp7hs) |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 10-06-2013 22:17:26 Onderwerp: |
|
|
Ik zou mss toch maar een setje van sproeiers in verschillende maten meenemen. Ben ooit ook eens de Tourmalet opgereden met mijn Ducati Pantah en voelde hoe hij naar 'adem snakte' vanaf een zekere hoogte, dus als je rekening wil houden met ijlere lucht, neem een grotere sproeier mee just in case  |
|
Terug naar boven |
|
 |
yureck Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 483 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 14-06-2013 17:39:43 Onderwerp: |
|
|
Hoe sluit ik juist een buitenbobijn aan? Monteren aan een massa punt en aansluiten op de zwarte draad? |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 14-06-2013 18:36:46 Onderwerp: |
|
|
Om welk soort of merk van buitenbobijn is het? Deze die men bij Flandria gebruikte, hadden twee aansluitingen, een die nog eens extra bij de massa komt en een naar de voedingsdraad uit de motor. |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 14-06-2013 19:07:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er ook al gezien één draad naar de zwarte en de andere draad, van de bobijn, naar de massa. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|