Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 25-06-2014 21:51:18 Onderwerp: |
|
|
De achterrem wordt bij een automaat via de linker hendel bediend. Met een versnellingsblok zit daar uiteraard de koppeling. De achterrem bedien je bij een versnellingsblok dmv een remstang die via een hefboom wordt bediend door de trapas. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
JSHuiting Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 25-06-2014 22:56:15 Onderwerp: |
|
|
Klinkt ingewikkeld, en ik dacht dat ik er al wel eens een foto van had gezien.
Ik zal eerst even nieuwe buiten/binnenkabels kopen om vervolgens zo'n splitter achter de koplamp te verstoppen.
Voetrem kan er altijd nog wel op. _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 26-06-2014 09:00:33 Onderwerp: |
|
|
Dus met 1 hendel zowel voor- als achterrem bedienen? Ik denk niet dat je dat goed afgesteld gaat krijgen. Op een versnellingsblok zit meestal die remhefboom al. Je hebt dan alleen nog een gepaste remstang nodig + het remhefboompje aan het wiel zelf. Bij een automaat is dit eentje voor een kabel, maar je hebt dus eentje nodig voor een remstang. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
JSHuiting Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 26-06-2014 13:13:48 Onderwerp: |
|
|
Zou ik dan wel de standaard naaf kunnen blijven gebruiken? _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 26-06-2014 13:54:43 Onderwerp: |
|
|
Die naaf kan je blijven gebruiken. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 26-06-2014 14:35:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dat eens nagekeken op een onderdelenlijst. Op de 127-3V werd ook dezelfde achternaaf gebruikt als op de modellen met automaat, maar het remhendeltje op de achternaaf is er wel een waar een trekstang voor de rem doorheen kan zoals op andere versnellingsmodellen. Het achtertandwiel op de 127-3V is -zoals te verwachten was- eentje van 32 tanden. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 26-06-2014 14:46:15 Onderwerp: |
|
|
Toch een heel gedoe en niet zomaar op 1 2 3 om te bouwen. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 26-06-2014 17:05:22 Onderwerp: |
|
|
Het is in elk geval sneller gezegd dan gedaan, maar het is zeker te doen! |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 26-06-2014 17:26:20 Onderwerp: |
|
|
Heb er zelf nog een 5pk ondergehangen _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 26-06-2014 19:31:14 Onderwerp: |
|
|
Ik heb vroeger ook onder een Gigi een vierkant versnellingsblok gehangen, veel plezier mee beleefd in het gezelschap van Camino's en Stings die ik met dat ding te kakken kon zetten  |
|
Terug naar boven |
|
 |
JSHuiting Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 27-06-2014 22:24:19 Onderwerp: |
|
|
5pkboy schreef: |
Heb er zelf nog een 5pk ondergehangen |
Serieus?
Kon dat framepje het allemaal wel aan dan? Of had je deze verstevigd?
Lijkt me toch wel een spannende rit.
En bedankt voor de informatie allen, heb het 3 versnellings blokje en een handle geregeld.
Nu nog ergens een voetrem regelen en wat busjes/beugels maken en toeren maar. _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 27-06-2014 22:42:14 Onderwerp: |
|
|
Het frame was nog sterker dan ik dacht. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 28-06-2014 05:44:14 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zelfs durven zeggen dat het frame van een automaat minstens even sterk -als zelfs niet sterker- dan de oudere buizenframes bij de versnellingsmodellen, want die stonden nu niet meteen bekend om hun rigiditeit. |
|
Terug naar boven |
|
 |
JSHuiting Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 13-07-2014 21:10:05 Onderwerp: |
|
|
Met al die vormen in het frame zal er ook wel aardig wat stevigheid in zitten idd.
Maar bedankt voor alle hulp mensen, het blokje past perfect!
En de remhefboom zat er inderdaad al bij.
Morgen kabels ophalen bij de lokale brommerboer en wat materiaal voor de blok ophanging.
En dan hopelijk voor Zondag klaar voor de 50cc dag op TT circuit Assen.  _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 14-07-2014 11:54:08 Onderwerp: |
|
|
En heb je al een gepaste uitlaat? Zoniet ga je daar de luidruchtigste worden in Assen.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
|