Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Futura - 3 hand vitesse
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 25-06-2014 21:51:18    Onderwerp: Reageren met citaat

De achterrem wordt bij een automaat via de linker hendel bediend. Met een versnellingsblok zit daar uiteraard de koppeling. De achterrem bedien je bij een versnellingsblok dmv een remstang die via een hefboom wordt bediend door de trapas.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JSHuiting
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 01 Okt 2012
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 25-06-2014 22:56:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt ingewikkeld, en ik dacht dat ik er al wel eens een foto van had gezien.

Ik zal eerst even nieuwe buiten/binnenkabels kopen om vervolgens zo'n splitter achter de koplamp te verstoppen.

Voetrem kan er altijd nog wel op.
_________________
Flandria Mini Futura - 1967
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 09:00:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus met 1 hendel zowel voor- als achterrem bedienen? Ik denk niet dat je dat goed afgesteld gaat krijgen. Op een versnellingsblok zit meestal die remhefboom al. Je hebt dan alleen nog een gepaste remstang nodig + het remhefboompje aan het wiel zelf. Bij een automaat is dit eentje voor een kabel, maar je hebt dus eentje nodig voor een remstang.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JSHuiting
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 01 Okt 2012
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 13:13:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou ik dan wel de standaard naaf kunnen blijven gebruiken?
_________________
Flandria Mini Futura - 1967
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 13:54:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Die naaf kan je blijven gebruiken.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1138

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 14:35:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb dat eens nagekeken op een onderdelenlijst. Op de 127-3V werd ook dezelfde achternaaf gebruikt als op de modellen met automaat, maar het remhendeltje op de achternaaf is er wel een waar een trekstang voor de rem doorheen kan zoals op andere versnellingsmodellen. Het achtertandwiel op de 127-3V is -zoals te verwachten was- eentje van 32 tanden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 14:46:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch een heel gedoe en niet zomaar op 1 2 3 om te bouwen.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1138

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 17:05:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is in elk geval sneller gezegd dan gedaan, maar het is zeker te doen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 17:26:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb er zelf nog een 5pk ondergehangen
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1138

BerichtGeplaatst: 26-06-2014 19:31:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb vroeger ook onder een Gigi een vierkant versnellingsblok gehangen, veel plezier mee beleefd in het gezelschap van Camino's en Stings die ik met dat ding te kakken kon zetten Twisted Evil
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JSHuiting
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 01 Okt 2012
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 27-06-2014 22:24:19    Onderwerp: Reageren met citaat

5pkboy schreef:
Heb er zelf nog een 5pk ondergehangen

Serieus?

Kon dat framepje het allemaal wel aan dan? Of had je deze verstevigd?
Lijkt me toch wel een spannende rit. Laughing

En bedankt voor de informatie allen, heb het 3 versnellings blokje en een handle geregeld.
Nu nog ergens een voetrem regelen en wat busjes/beugels maken en toeren maar.
_________________
Flandria Mini Futura - 1967
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 27-06-2014 22:42:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Het frame was nog sterker dan ik dacht.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1138

BerichtGeplaatst: 28-06-2014 05:44:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou zelfs durven zeggen dat het frame van een automaat minstens even sterk -als zelfs niet sterker- dan de oudere buizenframes bij de versnellingsmodellen, want die stonden nu niet meteen bekend om hun rigiditeit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JSHuiting
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 01 Okt 2012
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 13-07-2014 21:10:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Met al die vormen in het frame zal er ook wel aardig wat stevigheid in zitten idd.

Maar bedankt voor alle hulp mensen, het blokje past perfect! Very Happy
En de remhefboom zat er inderdaad al bij.



Morgen kabels ophalen bij de lokale brommerboer en wat materiaal voor de blok ophanging.

En dan hopelijk voor Zondag klaar voor de 50cc dag op TT circuit Assen. Cool
_________________
Flandria Mini Futura - 1967
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1138

BerichtGeplaatst: 14-07-2014 11:54:08    Onderwerp: Reageren met citaat

En heb je al een gepaste uitlaat? Zoniet ga je daar de luidruchtigste worden in Assen. Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum