Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DimiT Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 06-01-2018 17:18:40 Onderwerp: Flandria AFA073 1974 |
|
|
Hallo,
Ik rij sinds een tijd rond op een AFA037. De brommer is volledig origineel tot aan de lak aan toe. Er zijn echter wel een paar dingen die ik nog wil verbeterd zien!
Ik heb bijvoorbeeld geen KM teller in lijn lamp, maar er is wel een holte voor eentje in te steken. Ik zou deze dan ook graag willen kopen. En misschien nog wat extra onderdelen Of een instructieboekje voor Flandria.
Zijn er ergens sites of plaatsen waar ik onderdelen van Flandria kan kopen, buiten de beurzen.
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Dimitiri |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 07-01-2018 10:29:36 Onderwerp: |
|
|
Denk niet dat er veel sites Flandria onderdelen aanbieden.
Er is er 1tje in Nederland, maar allemaal onderdelen voor schakelbrommers.
Via deze site zal je wel info krijgen welk merk en type je juist nodig hebt.
Is er een aansluiting voorzien voor een km tellerkabel op je motorblokje ? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
Geplaatst: 08-01-2018 11:31:15 Onderwerp: |
|
|
Een AFA037 heeft standaard geen km teller. Het blok zal daarvoor ook niet voorzien zijn. Je zou eventueel een telleraandrijver in het voorwiel kunnen monteren. Ik denk dat in de naaf zelfs al een gaatje is voorzien. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 08-01-2018 18:05:27 Onderwerp: |
|
|
Het probleem is ook dat de kilometerteller dezelfde is als in oa een Honda Camino, dus je kan in die richting zoeken, maar gezien Camino's ook al zo gegeerd zijn, zal het mss iets moeilijker gaan. Op beurzen kom je ook wel vaak zulke tellers tegen. Je zult idd een monoblokje nodig hebben om in het het voorwiel te plaatsen en ik geloof wel dat eentje zoals in een camino ook past, doch mogelijks is een aanpassing nodig aan het gat (groter maken of een aangepast ringetje monteren zodat het monobloc goed gecentreerd zit). |
|
Terug naar boven |
|
|
|