Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Record6 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Sep 2016 Berichten: 4
|
Geplaatst: 17-12-2016 18:12:47 Onderwerp: Flandapp |
|
|
Ik had even een vraagje , ik heb nu een Record 4 met een fonte cilinder.
Ik was op zoek naar een Wide Wing met een Zes bak (moest er iemand daar iets van weten ?) maar heb rap genoeg ondervonden dat het heel moeilijk is , dan kreeg ik het idee dat Flandria en Zundapp veel gelijk zijn , dus dacht ik direct aan een KS50 , nu die blokken zien er voor mij hetzelfde uit .
Mijn vraag is nu , past dit in het frame en kloppen de bevestegingen?
En hoe zit dat met de carburator om dat die cilinder schuiner staat? |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 17-12-2016 21:16:35 Onderwerp: |
|
|
Leuke vraag, ben benieuwd als er iemand hier ondervinding mee heeft. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 17-12-2016 21:34:54 Onderwerp: |
|
|
Dat zou héél straf zijn moest dat juist hetzelfde zijn die bevestigingspunten!
Als je een beetje handig bent, is zo een zundapp blok wel in een flandria frame te bouwen.
Het voornaamste is dat het kettingwiel van de motor mooi in lijn loopt met het achterste tandwiel, en nergens spanning op zit met in en uit veren (achterbrug).
Als het de bedoeling is om sneller te kunnen rijden kan je beter een alu 5pk vierkante cijlinder zoeken met dellorto 19mm en eventueel een snelle uitlaat? |
|
Terug naar boven |
|
|
Record6 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Sep 2016 Berichten: 4
|
Geplaatst: 18-12-2016 10:47:37 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je een wide wing of een gwn (fonte?) maar in aluminium?
en een beetje zou toch zo'n 80-90 willen halen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 19-12-2016 20:09:24 Onderwerp: |
|
|
Dezelfde cijlinder die je nu hebt (fonte) bestaat ook in aluminium 5pk versie.
Ook niet makkelijk te vinden (goede schroefdraad aan de uitlaat !), maar toch makkelijker dan een wide wing cijlinder.
Alles in originele staat, en alle onderdelen in top conditie houd het bij 75km toch op.
Voor 90 per uur te halen moet je toch andere dingen uit je mouw schudden |
|
Terug naar boven |
|
|
Record6 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Sep 2016 Berichten: 4
|
Geplaatst: 20-12-2016 19:51:06 Onderwerp: |
|
|
ik heb wel een paar dingen in mn mouw....
heb nu een wide wing gevonden , wel nog geen zesbak , nu heb ik een 4-vitesse ga er een expansie onder steken , poorten laten vijlen , carburator goed afstellen en misschien iets met de uitlaatpoort? |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 27-12-2016 19:31:53 Onderwerp: |
|
|
Begin wel niet zomaar wat te vijlen aan die wide-wing want het zijn toch dure dingen om veel risico te nemen op een blunder. Begin liever eens met een goede uitlaat te zoeken of laat er een op maat maken. |
|
Terug naar boven |
|
|
|