Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Cyrus Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 08-08-2013 08:09:37 Onderwerp: Einde hobby in zicht volgens fietsersbond: |
|
|
Willen die wielerterroristen toch geen rijverbod!!!
|
|
Terug naar boven |
|
|
Superia Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 08-08-2013 08:56:37 Onderwerp: |
|
|
Het verbieden van nieuwe 2takt brommers is min of meer realistisch. Het verbieden van oude 2takt bromfietsen lijkt me veel moeilijker en veel minder realistisch _________________ Superia Superieur!
www.superiabromfietsen.be |
|
Terug naar boven |
|
|
Cyrus Flandria-Liefhebber
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
Geplaatst: 08-08-2013 09:32:20 Onderwerp: |
|
|
Het verbod op de verkoop van nieuwe 2 takt brommers is ergens misschien nog wel te begrijpen maar een algemeen rijverbod in 2020??? _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
|
Terug naar boven |
|
|
Arnoute Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 08-08-2013 11:48:52 Onderwerp: |
|
|
quote: "Bij de 200 000 50cc bromfietsen zitten ook een heleboel viertakt brommers die minder vervuilen en MINDER LUIDRUCHTIG zijn"
Ja hoor, wat met al die daxjohny's dan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
Geplaatst: 08-08-2013 12:07:36 Onderwerp: |
|
|
Van die uitleg krijg ik soms ook horentjes !
Een tijd geleden stond in de krant dat een burgemeester toestemming had gegeven aan de inwoners van zijn gemeente om 's avonds na een bepaald uur ook op de stoep te parkeren wegens te weinig parkeerplaatsen. Er kwam daarop reactie uit andere politieke hoeken. Die uitleg was om het openbaar vervoer meer te promoten zodat mensen hun auto zouden weg doen. Zo'n belachelijke uitleg heb ik nog nooit gehoord ! Alsof dat een verbetering van het openbaar vervoer zou lijden tot minder auto's ! Geen auto wil zeggen dat je ALLES met het openbaar vervoer zou moeten doen. Een auto heb je gewoon nodig, al is het maar voor inkopen te doen of voor familiebezoek. Ik heb ooit eens de bus genomen van Leuven station tot Diest station. Met de auto doe je dat in 30 minuten. Met die kl*** bus duurde dat ANDERHALF UUR ! En dan was ik nog niet thuis en veel te veel geld kwijt ! Ik zou die politiekers willen vragen om dan het goede voorbeeld te geven en zelf hun auto te verkopen en alles met het openbaar vervoer te doen. Maar dan is het plots heel stil uit die hoek. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 08-08-2013 16:17:50 Onderwerp: |
|
|
Rekord schreef: |
Het verbod op de verkoop van nieuwe 2 takt brommers is ergens misschien nog wel te begrijpen maar een algemeen rijverbod in 2020??? |
Gaan ze dan ook alle oldtimer auto's uit de straat weren? Want die vervuilen wsl ook een pak meer dan hedendaagse auto's. |
|
Terug naar boven |
|
|
sarcus Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 12-08-2013 21:09:22 Onderwerp: |
|
|
Dat zal wel worden zoals in sommige buurlanden. Voertuigen tot een bepaalde ouderdom worden dan maar toegelaten in drukke stadscentra.
Ik vind het wel grappig dat er als voorbeeld een van de minst verbruikende "vervuilers" afgebeeld wordt.
Wielerterroristen mogen hier wel met 15000 passeren aan mijn deur tijdens de ronde van vlaanderen voor toeristen en zich kwaad maken omdat je aan het rijden bent op je eigen rijstrook....
Ik kwam ook wat geirriteerd door het nieuws |
|
Terug naar boven |
|
|
LRS Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 13-08-2013 22:19:28 Onderwerp: |
|
|
Ook goed dan om als afbeelding een Honda C50 met viertakt motor te gebruiken om 'vervuilend vuil van de straat' mee aan te duiden... |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 14-08-2013 12:06:52 Onderwerp: |
|
|
Wat is dat nu voor stomme k*t-regel om 2-tact brommers te gaan willen verbieden, alsof dan het probleem van luchtvervuiling opgelost zal zijn.
Dan kunnen ze ook wel overgaan tot verbieden van 2-tact grasmaaiers, heggescharen, bladzuigers, kantenmaaiers en noem maar op, dat zouden er in hun aantal wel eens meer kunnen zijn dan de bromfietsen!
Dat de fietsersbond zich maar met hun fietsen bezig houdt, schoenmaker blijf bij je leest. En dat ze inderdaad eerst die wielerterroristen maar eens aanpakken!
ps: wie gelooft er nu dat zo'n klein 50cc motortje van een brommer vervuilender is dan dat van een vrachtwagen! Het is maar wat ze je willen laten wijsmaken en doen geloven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
Geplaatst: 14-08-2013 12:46:26 Onderwerp: |
|
|
Op het brommerforum in Nederland hebben ze het er ook over.
Daar zei iemand dat het misschien een goed idee zou zijn om een soort van fietsbewijs in te voeren kwestie om ze ook eens een lap rond hun oren te geven. Nog niet zo'n slecht idee vind ik Mogen ze ook ineens de verkeerstax voor fietsen terug invoeren. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Laatst aangepast door Rekord op 14-08-2013 15:25:16; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
|
Geplaatst: 14-08-2013 14:53:28 Onderwerp: |
|
|
met een klasse a 25/h voor stadsfietsers en b max 35 per uur voor de wielerterroristen |
|
Terug naar boven |
|
|
|