Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Drijfstang MZ 4161
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 15-08-2012 14:29:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Het small end lager bestaat bij die Claeys blokjes ook uit losse naaldlagers. Diameter zuigerpen is 10 mm.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 15-08-2012 15:11:50    Onderwerp: Reageren met citaat

ok, maar weet je ook de afmeting van het small-end zelf? Op een honderdste na bedoel ik dan. Of: welke diameter hebben de naaldjes die erin geplaatst worden? Dat zouden dan naaldjes van 2mm moeten zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 15-08-2012 16:10:50    Onderwerp: Reageren met citaat

De dikte van de naaldlagertjes weet ik zo niet van buiten, maar 2 mm lijkt me aan de dikke kant.

Is het niet eenvoudiger om gebruik te maken van de standaard naaldlagertjes en zuigerpen en 2 busjes te maken die je in de gaten perst van de zuiger waar de zuigerpen doorgaat? Op die manier heb je "vlees" genoeg ter hoogte van het small end en verzwak je het geheel niet.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 15-08-2012 16:36:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Vergeet niet dat het hier gaat om een zuiger uit een automaatje met een zuigerpendiameter van 14mm en niet 10 (of 12?) zoals bij een Claeys-zuigertje...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 15-08-2012 17:41:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat weet ik. Vandaar dat ik de gaten in de zuiger van 14 naar 10 zou brengen.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 08:06:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe zou je dat dan doen? Busjes in het originele zuigerpengat monteren of zo?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 10:37:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is trouwens het blokje waar ik het over heb.


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 14:21:28    Onderwerp: Reageren met citaat

daytona schreef:
Hoe zou je dat dan doen? Busjes in het originele zuigerpengat monteren of zo?


Ja inderdaad.

Vreemde ontsteking trouwens op dat blok.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 18:48:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu weet ik niet of zoiets te vertrouwen is, maar is zeker een optie.
Dit is de ontsteking. Er staat niet echt een merknaam op, enige inscriptie is 'T15' en nog iets wat op een serienummer lijkt.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 18:54:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vraag me ook af wat de bedoeling was met dit blok. Gezien de vierkante automaten-cilinder er pas is gekomen in het jaar 1970 toen Flandria zijn eigen riemaangedreven motor had ontwikkeld, kan dit projekt er pas gekomen zijn vanaf dat jaar toen de solex en Vedette reeds een tijdje niet meer hip waren en de Vedette zelf al jaren uit productie was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 19:11:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk zelfs dat het heel krap gaat worden om dat wiel langs die cilinder te laten draaien.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
yureck
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 482
Woonplaats: Beernem

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 19:26:14    Onderwerp: Reageren met citaat

om op een rekord te monteren natuurlijk Laughing
5+... pk Twisted Evil
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 19:33:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Rekord schreef:
Ik denk zelfs dat het heel krap gaat worden om dat wiel langs die cilinder te laten draaien.


Denk dat de band rustig voorbij de koelribben kan passeren hoor en dan nog: dat is indien nodig zeker op te lossen. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 498
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 16-08-2012 21:55:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Die T15 op het vliegwiel is een type nr. van het Franse merk SAFI.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 17-08-2012 09:37:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt, Chris, dat weten we dus ook weer bij. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum