Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 15-08-2012 14:29:38 Onderwerp: |
|
|
Het small end lager bestaat bij die Claeys blokjes ook uit losse naaldlagers. Diameter zuigerpen is 10 mm. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 15-08-2012 15:11:50 Onderwerp: |
|
|
ok, maar weet je ook de afmeting van het small-end zelf? Op een honderdste na bedoel ik dan. Of: welke diameter hebben de naaldjes die erin geplaatst worden? Dat zouden dan naaldjes van 2mm moeten zijn? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 15-08-2012 16:10:50 Onderwerp: |
|
|
De dikte van de naaldlagertjes weet ik zo niet van buiten, maar 2 mm lijkt me aan de dikke kant.
Is het niet eenvoudiger om gebruik te maken van de standaard naaldlagertjes en zuigerpen en 2 busjes te maken die je in de gaten perst van de zuiger waar de zuigerpen doorgaat? Op die manier heb je "vlees" genoeg ter hoogte van het small end en verzwak je het geheel niet. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 15-08-2012 16:36:38 Onderwerp: |
|
|
Vergeet niet dat het hier gaat om een zuiger uit een automaatje met een zuigerpendiameter van 14mm en niet 10 (of 12?) zoals bij een Claeys-zuigertje... |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 15-08-2012 17:41:46 Onderwerp: |
|
|
Ja dat weet ik. Vandaar dat ik de gaten in de zuiger van 14 naar 10 zou brengen. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 16-08-2012 08:06:04 Onderwerp: |
|
|
Hoe zou je dat dan doen? Busjes in het originele zuigerpengat monteren of zo? |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 16-08-2012 10:37:37 Onderwerp: |
|
|
Dit is trouwens het blokje waar ik het over heb.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 16-08-2012 14:21:28 Onderwerp: |
|
|
daytona schreef: |
Hoe zou je dat dan doen? Busjes in het originele zuigerpengat monteren of zo? |
Ja inderdaad.
Vreemde ontsteking trouwens op dat blok. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 16-08-2012 18:48:06 Onderwerp: |
|
|
Nu weet ik niet of zoiets te vertrouwen is, maar is zeker een optie.
Dit is de ontsteking. Er staat niet echt een merknaam op, enige inscriptie is 'T15' en nog iets wat op een serienummer lijkt.
|
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 16-08-2012 18:54:48 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag me ook af wat de bedoeling was met dit blok. Gezien de vierkante automaten-cilinder er pas is gekomen in het jaar 1970 toen Flandria zijn eigen riemaangedreven motor had ontwikkeld, kan dit projekt er pas gekomen zijn vanaf dat jaar toen de solex en Vedette reeds een tijdje niet meer hip waren en de Vedette zelf al jaren uit productie was. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 16-08-2012 19:11:49 Onderwerp: |
|
|
Ik denk zelfs dat het heel krap gaat worden om dat wiel langs die cilinder te laten draaien. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
yureck Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 482 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 16-08-2012 19:26:14 Onderwerp: |
|
|
om op een rekord te monteren natuurlijk
5+... pk |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 16-08-2012 19:33:13 Onderwerp: |
|
|
Rekord schreef: |
Ik denk zelfs dat het heel krap gaat worden om dat wiel langs die cilinder te laten draaien. |
Denk dat de band rustig voorbij de koelribben kan passeren hoor en dan nog: dat is indien nodig zeker op te lossen. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 498 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 16-08-2012 21:55:34 Onderwerp: |
|
|
Die T15 op het vliegwiel is een type nr. van het Franse merk SAFI. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1136
|
Geplaatst: 17-08-2012 09:37:31 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, Chris, dat weten we dus ook weer bij. |
|
Terug naar boven |
|
|
|